Szukaj na tym blogu

sobota, 27 maja 2017

Lokomotywy Cemet na terenie bocznicy kolejowej ZPW Trzuskawica

Zakłady przemysłowe na terenie których pozostały funkcjonujące bocznice kolejowe należą obecnie do rzadkości, jeżeli weźmiemy za punkt wyjścia sytuację sprzed 30 czy 50 lat. Kiedyś praktycznie przy każdym zakładzie była budowana bocznica kolejowa, jeżeli tylko pozwalała na to istniejąca infrastruktura PKP.  To właśnie bliskość państwowej sieci kolejowej implikowała lokalizację wielu fabryk. Obecnie sytuacja zmieniła się diametralnie. Rozbudowana sieć drogowa i transport samochodowy wypchnęły bocznice kolejowe na przysłowiowy boczny tor.


Od tej zasady jest jednak kilka wyjątków. Jednym z nich są kamieniołomy i zakłady zajmujące się przeróbką kamienia na cement i wapno. Z taką sytuacją mamy do czynienia w ZPW Trzuskawica S.A., która jest jednym z największych producentów wapna w Polsce. Wielka bocznica kolejowa obsługiwana jest przez firmę CEMET. Takie widoki, jakie możemy zobaczyć na poniższych zdjęciach to codzienność na tej bocznicy. Na zdjęciach widać nie tylko pięć lokomotyw spalinowych i "pudernice" firmy CEMET, ale również węglarki FPL. Z lokomotyw stojących na torach bocznicy udało mi się "rozszyfrować": 401Da-294, TEM2-158, SM42-2368. Dwie pozostałe to 401Da i TEM2, ale numerów nie znam.


Nie jest to pierwsza wizyta Kolejowych Kielc na bocznicy ZPW Trzuskawica. Jednak trudno w tym miejscu powstrzymać się od zrobienia kilku zdjęć, bo to jedno z najbardziej klimatycznych miejsc na kolejowej mapie województwa świętokrzyskiego.







 / zdjęcia z 29 września 2016 roku  /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0