Szukaj na tym blogu

niedziela, 20 sierpnia 2017

Zakaz wejścia na nieistniejący tor łącznicy kolejowej nr 568

Zgodnie z obecnie obowiązującym w PLK nazewnictwem jednotorowa łącznica kolejowa nr 568 Sitkówka Nowiny – Szczukowice jest linią kolejową. Od czasów budowy łącznicy niewiele się tutaj zmieniło. Z jednym wyjątkiem. Łącznica budowana była z pełną rezerwacją terenu i budową wszystkich wiaduktów pod dwa tory. Z drugiego toru nic nie wyszło i zapewne tak już pozostanie, biorąc chociażby pod uwagę niewielki ruch pociągów na łącznicy. Teren pod drugi tor zarastał latami i w wielu miejscach nie ma nawet śladu, że taki tor mógłby tam biec. 

Największą budowlą inżynieryjną łącznicy jest podwójna przeprawa kolejowa czyli bliźniacze mosty nad Bobrzą połączone z wiaduktami nad ulicą Krakowską. Oczywiście jest ona wykorzystywana tylko w połowie. Z północnego mostu korzystali dotąd turyści i okoliczna ludność. Ruch był mikroskopijny, bo prawdę mówiąc prawie nikomu tym mostem nie było po drodze. Jednak w zeszłym roku PLK postanowiło przerwać przechadzki po moście. Zamontowano bramy po obu stronach mostu. Na bramach przytwierdzono tablice z napisem Zakaz Wejścia. Kilkaset metrów dalej nad ulicą Chorzowską znajduje się kolejny wiadukt na którym ...

post scriptum
To już kolejna moja blogowa wyprawa w poszukiwaniu pociągów na LK nr 568. Tylko pierwsza zakończyła się sukcesem.








/ zdjęcia z 5 maja 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0