Szukaj na tym blogu

piątek, 13 października 2017

Kolejowy miszmasz z Sitkówki: ET41-094 + HTSYP + stalowy znacznik P.K.P.

Po ponad roku lokomotywa ET41-094 ponownie zawitała na grupę postojowa stacji Sitkówka Nowiny. Tym razem Jamnik, w oczekiwaniu na zmianę załogi, przystanął na chwilę w innym miejscu, niż pokazały to rok wcześniej Kolejowe Kielce. W bezpośredniej bliskości torów linii kolejowej nr 8 też prezentował się całkiem nieźle.




W innym miejscu stacji Sitkówka Nowiny stały holenderskie platformy typu Sgmmnss z kontenerami 20 stopowymi do przewozu materiałów sypkich typu HTSYP (sztywna góra + sypki towar) firmy Laude Smart Intermodal. W stosunku do standardowego kontenera 20 stopowego kontener typu HTSYP charakteryzuje podwyższoną wysokością, większa pojemność o 11 m3 (43 m3) i większa ładownością o 5-10 ton (do 33 ton). Innowacyjność kontenera polega na możliwości wysypania towaru przez tylne klapo drzwi oraz załadunku górnego poprzez luki zatrzaskowego dachu (alternatywnie może być zamontowany dach plandekowy). W kontenerze można przewieźć do 14 europalet na jednym poziomie [1,2]



I jeszcze kilka zdań o pewnym kolejowym tajemniczym wykopalisku, które ujrzało światło dzienne po skoszeniu trawy w obrębie wielkiego placu na między torowisku stacji Sitkówka Nowiny. Stalowy znak z napisem "P.K.P." i wskazówkami to zapewne znacznik przebiegu kabla na terenie PKP. Problem w tym, że trudno to znalezisko umiejscowić w czasie. Napis sugeruje, że znacznik pochodzi z lat 50/60 ubiegłego wieku. Od lat stosuje się betonowe znaczniki, więc lata 70 i wcześniejsze raczej nie pasują. Co do kabla, który miałby ten znacznik wskazywać nie podejmuję się nawet zgadywać.


/ zdjęcia z 8 lipca 2017 roku /
przypisy 
1. Transport intermodalny: Laude wprowadza rewolucyjne kontenery 
2. Specyfikacja kontenera 20' typu HTSYP 

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0