Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 20 listopada 2017

Modernizacyjny zgiełk na stacji węzłowej Włoszczowa Północ

Stacja Włoszczowa Północ jest w Polsce odbierana przez pryzmat przystanku osobowego ze słynnym peronem. Jednak przede wszystkim jest to stacja węzłowa na Centralnej Magistrali Kolejowej.  

Rola tej stacji związana jest głównie z utrzymaniem infrastruktury kolejowej na odcinku włoszczowskim CMK oraz kierowaniem ruchem. To tutaj swoją bazę ma Sekcja Eksploatacji Włoszczowa Płn (ISE). 

Stacja Włoszczowa Północ to 5 torów głównych i kilka torów bocznych, nastawnia WP, szopa ISE i rzecz jasna część osobowa.

Gdy przyjechałem w lipcu tego roku na stację Włoszczowa Północ trwał na niej modernizacyjny zgiełk. Roboty na stacji realizowane były w ramach szerszego zadania inwestycyjnego Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II. Na stacji Włoszczowa Północ i w jej najbliższym sąsiedztwie pracowało kilka pociągów sieciowych, maszyny drogowe oraz pociągi dowożące tłuczeń.

Modernizacja infrastruktury kolejowej na włoszczowskim odcinku umożliwi przejazd pociągów z prędkością 200 km/godz, która w następnych latach wzrośnie do 230 km/godz. Niewykluczone, że wkrótce będziemy mogli zaobserwować na CMK wyprzedzanie się pociągów jadących w tym samym kierunku, po sąsiednich torach. Umożliwią to między innymi zabudowane rozjazdy na odcinku Idzikowice - Knapówka,  dostosowane do prędkości pociągów jadących z prędkością 200 km/godz (28 szt), a nawet 250 km/godz (12 szt).

Najlepszy widok na stację i pracujące pociągi roztaczał się z wiaduktu w drodze wojewódzkiej 785, która przechodzi nad torami CMK w okolicy północnej głowicy stacji. Większość zdjęć, które można tutaj zobaczyć zostały wykonane z tego wiaduktu.

Tak się złożyło, że w czasie krótkiego foto-stopu udało mi się utrwalić na zdjęciach tylko dwie małe lokomotywy spalinowe SM30. SM30-838 stała na jednym z torów bocznych, a SM30-030 ciągnęła pociąg sieciowy po torach głównych stacji, zjeżdżając z toru 4 na tor 2. Co ciekawe, tor 4 został wybudowany w 2006 roku specjalnie do obsługi słynnego peronu:)









____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2019

 / zdjęcia z 27 lipca 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0