Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 29 stycznia 2018

ST45-08 czyli Pesa 301Dd na kieleckich Herbach

Jeżeli pominiemy manewrowe Stonki, to każda inna lokomotywa spalinowa jaką zobaczymy na terenie Kielc jest widokiem rzadkim. Nic w tym dziwnego, bo wszystkie linie kolejowe wokół Kielc są zelektryfikowane. Jednak od pewnego czasu na terenie skarżyskiej szopy stacjonują lokomotywy ST45 należące do Wschodniego Zakład PKP Cargo z Lublina. Jedną z nich jest ST45-08.

W pewną lipcową niedziele, gdy przejeżdżałem wzdłuż torów na Ślichowicach, zauważyłem ST45-08 wygrzewająca się w promieniach porannego Słońca. Lokomotywa stała na wysokości przystanku Kielce Czarnów. Co tylko wyjechała z szopy Zakładu Taboru PKP Cargo. Była okazja, więc są zdjęcia!

ST45-08 to zmodernizowana przez bydgoską Pesę w 2011 roku lokomotywa SU45-239. Pesa nadała tym lokomotywom nowe oznaczenie 301Dd. Po modernizacji to 301Dd-08

ST45-08 jest jedną z wielu lokomotyw ST45, które zostały zmodernizowane przez Pesę, w oparciu o dokumentację konstrukcyjną opracowaną przez Instytut Pojazdów Szynowych TABOR w Poznaniu.

Lokomotywa ST45-08 tylko z pudła przypomina dawnego Fiata. Silnik Fiata 2112SSF został zastąpiony przez silnik MTU (producent: Motoren- und Turbinen-Union Friedrichshafen GmbH). Ponadto modernizacja obejmowała wymianę i montaż wielu innych elementów lokomotywy (m.in: montaż synchronicznej prądnicy, napędy pomocnicze sprężarki i silników trakcyjnych, mikroprocesorowe układy sterowania, sprężarki śrubowe, nowe kabiny sterownicze oraz oświetlanie halogenowe i LED) [1].





/ zdjęcia z 30 lipca 2017 roku /
Przypisy:
[1] Zmodernizowana lokomotywa spalinowa serii ST45 (301Dd) 

____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2021 

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0