Szukaj na tym blogu

czwartek, 8 lutego 2018

Class 66604 FPL na stacji Nida

Stacja kolejowa Nida położona jest na 7 km linii kolejowej nr 73, pomiędzy Brzezinami, a Dębską Wolą.
 
Ostatni pociąg osobowy opuścił stację Nida w 2005 roku. Od tej pory można tutaj spotkać tylko pociągi towarowe. Cześć z nich przejeżdża przez stację Nida, z których większość kieruje się do elektrowni Połaniec. 

Stacja Nida jest stacją krańcową dla wielu pociągów, które przyjeżdżają tutaj po kruszywo wydobywane w pobliskiej Kopalni Wapienia "Morawica" S.A. Prawie zawsze stoją na stacji węglarki, a od czasu do czasu można na niej spotkać samotne lokomotywy elektryczne i spalinowe należące do różnych przewoźników.

Ponieważ ze stacji Nida na teren kopalni prowadzi tylko jeden tor, a bocznica kopalniana  nie jest zelektryfikowana, więc lokomotywy są odczepiane na stacji od węglarek. Po puste węglarki przyjeżdżają na stację Nida lokomotywy manewrowe należące do Kopalni. Węglarki są wciągane pod załadunek na teren Kopalni. Po załadowaniu, węglarki są przyciągane przez te same lokomotywy manewrowe na stację Nidę. Tutaj formowane są pociągi, które wyruszają w różne rejony kraju. Ponieważ okres czasu, który zwykle upływa od przyjazdu pociągu z pustymi węglarkami do załadunku węglarek i ponownego ich przyciągnięcia na stację jest znaczny, więc lokomotywy nie czekają na stacji Nida. Zwykle podejmują oczekujące na stacji składy załadowanych wcześniej węglarek lub też wracają na stację Sitkówka Nowiny.

Na zdjęciach można zobaczyć składy węglarek oczekujące na stacji Nida oraz lokomotywę Class 66604 FPL, która za jakiś czas podczepiła się pod jeden ze składów węglarek. 
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 6/2020










/ zdjęcia z 10 września 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0