Szukaj na tym blogu

wtorek, 27 lutego 2018

Stacja kolejowa Jędrzejów cz. 2

Stacja kolejowa Jędrzejów położona jest na 231,665 km linii kolejowej nr 8, pomiędzy stacją Miąsowa (w odległości 12,175 km) i przystankiem kolejowym Potok (w odległości 6,598 km). Na szczególna uwagę zasługuje odległość od stacji Miąsowa. Tak duży dystans pomiędzy dwiema kolejnymi stacjami (przystankami) to rzadkość na terenie województwa świętokrzyskiego.

Jędrzejów to stacja pośrednia, położona na dwutorowym odcinku Radkowice - Kozłów, od km 231,100 do km 232,691. Stacja w Jędrzejowie klasyfikowana jest jako stacja o znaczeniu lokalnym (kategoria D III).

Na stacji Jędrzejów zatrzymują się wszystkie pociągi pasażerskie przejeżdżające linią kolejową nr 8 przez Jędrzejów. Jednak żaden pociąg pasażerski nie rozpoczyna i nie kończy biegu na tej stacji. 

Pasażerowie korzystający ze stacji Jędrzejów mają do swojej dyspozycji peron nr 2 (wyspowy, dwu-krawędziowy). Przy peronie położone są tory główne zasadnicze (nr 1 i nr 2). Długość peronu wynosi 311 metrów, a wysokość 300 mm. Na peronie znajduje się wiata oraz ławki. Wejście na peron jest możliwe przez oznakowane przejście zlokalizowane w poziomie szyn, w północnym krańcu peronu.

Obok torów głównych zasadniczych, na stacji znajdują się dwa tory główne dodatkowe. Poza torami głównymi na stacji funkcjonuje dwadzieścia torów bocznych, prowadzących do bocznic, placów ładunkowych i ramp.

Na głowicy wjazdowej tory główne zasadnicze połączone są ze sobą czterema rozjazdami, połączonymi ze sobą skrzyżowaniem torów. Na głowicy wyjazdowej tory główne zasadnicze połączone są ze sobą trapezem. Przed głowicą wjazdową i za iglicą wyjazdową tory przebiegają w łukach o promieniu od 620 m do 679 m. Rozstaw torów głównych zasadniczych w obrębie stacji jest zmienny ze względu na peron wyspowy pomiędzy torami nr 1 i 2. Maksymalne pochylenie wynosi aż 10,2 ‰ na długości 152 m na początku stacji. Na długości peronów pochylenie wynosi 0,2 ‰  [1]

Pojemność stacji Jędrzejów wynosi 46 wagonów osobowych i 115 wagonów towarowych. Stacja równocześnie może obsługiwać dwa pociągi pasażerskie i dwa pociągi towarowe. Na stacji mogą znajdować się cztery pociągi pasażerskie lub cztery pociągi towarowe. [1]

Ruch pociągów oraz obsługa rogatek (przejazdy kategorii A w km 231,276 i 232,283) prowadzona jest z dwóch nastawni: dysponującej Jw i podlegającej jej nastawni wykonawczej Jw1. Sterowanie ruchem kolejowym w nastawniach odbywa się za pomocą urządzeń mechanicznych scentralizowanych z sygnalizacją świetlną. Za kierowanie ruchem odpowiada dyżurny ruchu dysponującego i wykonujący jego polecenia nastawniczy z Jw1, który obsługuje urządzenia SRK.










____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 8/2019

 / zdjęcia z 24 sierpnia 2017 roku /
Bibliografia: 
[1] PKP PLK IDOM Etap II, Tom I.I Stan istniejący infrastruktury - Charakterystyka linii kolejowej, Inwentaryzacja obiektów kubaturowych, Stan obecny w zakresie organizacji ruchu oraz procesów technologicznych. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko Kamienna – Kielce - Kozłów” w ramach Opracowanie dokumentacji przedprojektowej w ramach projektu POIiŚ 7.1 – 103 „Prace na wybranych liniach kolejowych w perspektywie UE 2014 –2020 – Prace przygotowawcze”

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0