Szukaj na tym blogu

wtorek, 20 marca 2018

W drodze na Potok ... UCS-40.00 na 303 km linii kolejowej nr 65

Po przybyciu w odludne miejsce, gdzie normalny tor spotyka się z szerokim torem, nie miałem żadnej koncepcji  odnośnie kierunku dalszej jazdy w stronę przystanku kolejowego Potok.

Droga polna, która mnie w to miejsce przyprowadziła, zmieniała nagle kierunek na przeciwny. Jedynym plusem tej sytuacji był fakt, że doprowadziła mnie do rogatki na LHS (przejazd kolejowy kat. D). Gdy tylko dojechałem do przejazdu rzuciłem rower i w wielkim pośpiechu wyciągnąłem aparat. Pełne zaskoczenie! Zza łuku, terkocząc, wyłoniła się drezyna elektryków z LHS, a dokładnie rzecz ujmując był to uniwersalny ciągnik szynowy typu UCS-40.00 o numerze 08. Pojazd przejechał z niewielka prędkością, kierując się w stronę Potoku. Były to moje pierwsze zdjęcia pojazdu szynowego na linii kolejowej nr 65, chociaż zdjęcia na LHS już kiedyś robiłem, ale to bardzo odległe czasy.

Drezyna powoli oddalała się, podążając w kierunku, w którym również zamierzałem pojechać. Mimo, że w oddali majaczyły kontury przystanku Potok, to żadna bita droga tam nie prowadzi. Na przekór losowi postanowiłem pojechać po ściernisku, wzdłuż toru LHS. Jednak po około 100 metrach ściernisko skończyło się. Tor poszedł w nasyp, a wszystko wokół porastały wysokie trawy i krzaki. 

Nie było wyjścia i odbiłem od LHS, jadąc ścieżkami na wschód, w stronę pojedynczych zabudowań, stojących wśród bezkresnych pól. Wyjazd z labiryntu polnych ścieżek i dróg nie był taki prosty. Zanim dojechałem do asfaltowej drogi (Potok Wielki) sprawdziłem swoje umiejętności sprinterskie na ściernisku. Przejeżdżając obok jednej z wiejskich pustelni musiałem uciekać przez wściekle goniącymi mnie psami. Sam się zdziwiłem, gdy na liczniku pojawiła liczba 30 i ciągle rosła. Na szczęście noga podawała jak należy i kundle nie miały szans.

Mimo, że byłem w odległości około 1,2 km od przystanku Potok, to droga jaką przebyłem, aby tam dotrzeć, była pełna wrażeń i zamknęła się na dystansie prawie 7 km. Tej drogi nie zamierzam już powtarzać w przyszłości. Jeżeli już, to spróbuję wariant zachodni, czyli objazd łukiem przez Brynicę.
cdn...
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 1/2020
















/ zdjęcia z 24 sierpnia 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0