Szukaj na tym blogu

niedziela, 10 czerwca 2018

Stacja kolejowa Suchedniów cz. 1

Kolejnym etapem torowej wyprawy z Łącznej do Skarżyska Kamiennej była stacja kolejowa Suchedniów. Jazda wzdłuż torów kolejowej Ósemki, od przystanku kolejowego Berezów jest utrudniona, więc wybrałem wariant uliczny. Do stacji Suchedniów dotarłem, jadąc ulicami: Berezów, Bodzentyńską i Bugaj. 

W ulicy Bugaj/Langiewicza zlokalizowany jest przejazd kolejowy kat. A (KM 152,082), który przecina tory stacji kolejowej Suchedniów. Po zachodniej stronie torów funkcjonuje strażnica przejazdowa (rok budowy: 1958), obsługiwana przez dróżnika.

Z przejazdu prowadzi wejście na jedyny peron stacji Suchedniów. Wejście na peron to wydeptana, pomiędzy torami głównymi zasadniczymi, ścieżka. Oczywiście, to nie jedyne wejście na peron. Główne wejście na peron, w poziomie szyn (przez tory: 1 i 3), zlokalizowane jest obok budynku dworca, na drugim końcu peronu.

Pociągi pasażerskie na stacji Suchedniów zatrzymują się przy peronie wyspowym, dwu-krawędziowym. Nawierzchnię peronu stanowią płytki chodnikowe, które przez ponad 50 lat użytkowania straciły już swoje walory użytkowe. Nawierzchnia peronu jest w wielu miejscach nierówna, a płytki chodnikowe w sporej części są popękane. Długość peronu wyspowego wynosi 304 metry, a szerokość 7,6 metra. Wysokość peronu wynosi 30 cm. 


Peron wyspowy to peron nr 2. Wiele lat temu funkcjonował na stacji peron nr 1. Peron nr 1 był zlokalizowany tuż przy budynku dworca (przy torze nr 3). Pozostały po nim płytki chodnikowe, ale peron jest trwale wyłączony z użytkowania (wzdłuż krawędzi byłego peronu nr 1 zamontowano metalową barierkę).

Stacja kolejowa Suchedniów to stacja pośrednia (KM 152,404 linii kolejowej nr 8), zlokalizowana pomiędzy ulicami: Dworcową i Źródłową. Stacja obejmuje odcinek od KM 151,323 do KM 153,149, a położona jest pomiędzy przystankiem kolejowym Berezów (w odległości 2,695 km), a przystankiem kolejowym Suchedniów Północny (w odległości 2,367 km).

Układ torowy stacji stanowią dwa tory główne zasadnicze: nr 1 i 2, o długości 740 m każdy, dwa tory główne dodatkowe: nr 3 (długość 704 m) i nr 4 (długość 699 m) oraz cztery tory boczne: nr 5 (długość 422 m), 6 (długość 546 m), 15 (długość 56 m), 16 (długość 56 m). Tory 15 i 16 to żeberka ochronne. Tylko tory główne są zelektryfikowane. Ze względu na peron wyspowy, rozstaw torów głównych zasadniczych jest zmienny na terenie stacji. [1]
Układ torowy stacji Suchedniów [1]

Na głowicy wjazdowej, na torach głównych zasadniczych, znajdują się 2 rozjazdy jednotorowe pojedyncze, łączące tory półtrapezem.  Na głowicy wyjazdowej, na torach głównych zasadniczych, znajdują się cztery rozjazdy krzyżowe. Przed i za głowicą wjazdową tory przebiegają w łukach, o promieniach od 510 m do 645 m. Za głowicą wyjazdową tory przebiegają w łukach, o promieniach od 600 m do 745 m. [1]

Ruch pociągów na stacji Suchedniów prowadzony jest z nastawni dysponującej Sch (KM 152,676), która ulokowaną jest przy głowicy wyjazdowej. Nastawnia Sch obsługiwana jest przez dyżurnego ruchu dysponującego. Przy głowicy wjazdowej ulokowana jest druga nastawnia - wykonawcza Sch1 (KM 151,915), która podlega nastawni Sch. W nastawni wykonawczej pracuje nastawniczy, który obsługuje urządzenia sterowania ruchem, na polecenie dyżurnego ruchu dysponującego. Budynki obu nastawni, zwane potocznie blokami, zostały wybudowane przez Ostbahn w 1941 roku.

"Okręg Sch wyposażony jest w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną. Urządzenia zostały zabudowane w roku 1970 roku. Urządzenia sterują 9 sygnalizatorami (6 semaforów, 1 tarcza ostrzegawcza oraz 2 tarcze zaporowe). Sterowanie obejmuje 9 zwrotnic z napędami mechanicznymi, ponadto na zamki kluczowe ryglowe zamykane są 3 zwrotnice uzależnione w przebiegach. 3 napędy zwrotnicowe przestawiane są ręcznie. Układ samoczynnego hamowania pociągów jest realizowany przy pomocy 2 elektromagnesów SHP typu ETK. Na zamki wykolejnicowe zamykana jest 1 wykolejnica. Kontrola niezajętości torów i rozjazdów realizowana jest za pomocą 6 klasycznych, izolowanych obwodów torowych." [1]

"Okreg Sch1 wyposażony jest w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną. Urządzenia zostały zabudowane w roku 1970 roku. Urządzenia sterują 7 sygnalizatorami (5 semaforów, 1 tarcza ostrzegawcza oraz 1 tarcza zaporowa). Elektrycznym nastawianiem przebiegów objęte są 2 zwrotnice wyposażone w napędy zwrotnicowe typu EEA-4. 4 zwrotnice przestawiane są za pomocą napędów mechanicznych a na zamki kluczowe ryglowe zamykana jest 1 zwrotnica uzależniona w przebiegach. Układ samoczynnego hamowania pociągów jest realizowany przy pomocy 2 elektromagnesów SHP typu ETK. Na zamki wykolejnicowe zamykana jest 1 wykolejnica." [1]

Obecnie na stacji Suchedniów zatrzymują się pociągi REGIO (Przewozy Regionalne: Oddział Świętokrzyski i Małopolski) oraz pociągi IC: HUBAL, SIENKIEWICZ, KINGA, ŻEROMSKI, ORŁOWICZ, BOLKO, SZTYGAR, KOLBERG.

Maksymalna prędkość jazdy pociągów po torach głównych zasadniczych na stacji Suchedniów wynosi 100 km/h. (wg REGULAMINU SIECI 2018/2019 - załącznik 2.1(P) wykaz maksymalnych prędkości - składy wagonowe), a na torach głównych dodatkowych 40 km/h. Długość drogi hamowania pociągów przy wjeździe na stację wynosi 1000 m.  [1]
cdn...
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 1/2020









/ zdjęcia z 9 września 2017 roku /
Bibliografia 
[1]. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko Kamienna – Kielce - Kozłów” w ramach Opracowanie dokumentacji przedprojektowej w ramach projektu POIiŚ 7.1 – 103 „Prace na wybranych liniach kolejowych w perspektywie UE 2014 –2020 – Prace przygotowawcze”. Stan istniejący infrastruktury, Urządzenia SRK i Telekomunikacja Kolejowa - Konsorcjum IDOM 2015

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0