Na stacji Kielce Herbskie stał nietypowy pociąg składający się z czterech wagonów, które służą do sprawdzania i legalizacji wag wagonowych podtorowych. Był to podwójny zestaw tarowy składający się dwóch wagonów wzorca masy i dwóch wagonów pomocniczych do wagonu wzorca masy.
W przypadku wagonów tarowych posługujemy się terminem zestaw. Zestaw tworzą: wagon towarzyszący (pomocniczy) 2-osiowy i zasadniczy wagon tarowy 3- osiowy. Maksymalny ciężar zestawu jako wzorca masy wynosi 50 t. Na torach stacji Kielce Herbskie stał zestaw 100t.
3-osiowy wagon tarowy może mieć maksymalną wagę 50t (ciężar własny wagonu wynosi 25 t, a odważniki znajdujące się w komorach wagonu mogą ważyć kolejne 25t).
Odważniki, które może przewozić wagon tarowy to 200 sztuk odważników 25 kg (razem max. 5 t) i 8 rolek po 2500 kg każda (razem max. 20 t). Rolki odważnikowe mają kształt walców o wymiarach: długość L = 1710 mm, a średnica Ø = 517,5 mm.
/ zdjęcia z 11 sierpnia 2014 roku /








:)
:-)
:))
=))
:(
:-(
:((
:d
:-d
@-)
:p
:o
:>)
(o)
[-(
:-?
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
:-$
(b)
(f)
x-)
(k)
(h)
(c)
cheer


















:)
OdpowiedzUsuńInteresujący wpis! Tymczasem jeśli istnieje potrzeba wypożyczenia wzorców dużej masy, oferta firmy https://www.tensowag.pl/wzorcowanie-wag zdaje się być bardzo atrakcyjna. Firma ta dysponuje 12 wzorcami ważącymi po 2,5 tony, a także 100 egzemplarzami o masie 25 kg. Indywidualne potrzeby Klienta zawsze są dla niej na pierwszym miejscu, stąd ścisłe dostosowanie do wyznaczonych godzin czy procedur.
OdpowiedzUsuń