Gdyby w pobliżu stacji Sitkówka Nowiny nie funkcjonowały dwa potężne zakłady z branży cementowo wapienniczej to z całą pewnością nie byłoby stacji Sitkówka Nowiny, a jedynie przystanek kolejowy Sitkówka. Właśnie te zakłady spowodowały, że Sitkówka Nowiny to królestwo cementu i wapna. Obecność tych
wielkich zakładów przemysłowych widać tutaj na
każdym kroku. Od stacji Sitkówka Nowiny odchodzą liczne bocznice. Do najważniejszych z nich należą bocznice kolejowe do Cementowni Nowiny i ZPW Trzuskawica.
Wagony do przewozu cementu i wapna to najczęstszy widok na
stacji Sitkówka Nowiny. Najwięcej jest specjalistycznych wagonów do przewozu materiałów sproszkowanych, które należą do spółki CEMET S.A. oraz Zakładu Inżynierii Kolejowej sp.j. z Sandomierza. Jak są wagony, to muszą też być lokomotywy spalinowe tych przewoźników. Na poniższych zdjęciach można zobaczyć wagony: 206S serii Ucs (CEMET), 408S serii Uacs (CEMET), CWL26 serii Ucs (ZIK) oraz lokomotywy spalinowe: SM42-2368 (CEMET) oraz TEM2-162 (ZIK). / zdjęcia z 21 maja 2014 roku /


























0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu