Stacja kolejowa w Rykoszynie składa się de facto z dwóch oddzielnych części. Wschodnią i środkową część (od wschodniej do zachodniej głowicy stacji) zajmuje torowisko przeznaczone do obsługi pociągów towarowych. Istnienie części towarowej stacji Rykoszyn związane jest obsługą bocznicy kolejowej po której prowadzony jest transport kruszywa z pobliskich kamieniołomów kamienia wapiennego w Miedziance należących do fińskiej firmy Nordkalk.
Obsługę bocznicy kolejowej zapewnia rozbudowany układ torów. Na głównym torowisku stacji, oprócz dwóch torów LK 61, znajduje się 9 torów do obsługi pociągów towarowych. Manewrowanie składami wagonów jest możliwe dzięki torom wyciągowym znajdującym się we wschodniej i zachodniej głowicy rozjazdowej stacji.

Poniższe zdjęcia zostały wykonane od południowej strony torowiska stacji. Wzdłuż torów biegnie droga o nawierzchni piaszczystej, gruntowej, a miejscami kamienistej. Jak widać na załączonych zdjęciach torowisko nie jest zatłoczone. To wynik organizacji przewozów o którym napiszę w jednym z kolejnych odcinków opowieści o stacji kolejowej Rykoszyn.
/ zdjęcia z 19 sierpnia 2016 roku /
0 komentarze