Szukaj na tym blogu

czwartek, 17 maja 2018

Kolejowy fotostop Czerwona Górka

Na początku września zeszłego roku wybrałem się na kolejną torową eskapadę. Tym razem trasa wiodła wzdłuż torów linii kolejowej nr 8, na odcinku Łączna - Skarżysko Kamienna

Na stacji Kielce wsiadłem do pociągu R20710/1 (EN57-1320) i pojechałem do Łącznej. Po wyładowaniu się wraz ze sprzętem na peron stacji Łączna, od razu trzeba było się spinać, bo od strony Skarżyska nadjechał zielono - żółty Szerszeń (Class 66010) wraz z zestawem zielonych węglarek FPL.

Zanim rozpocząłem jazdę w kierunku Skarżyska, pojechałem w kierunku przeciwnym do Czerwonej Górki. To właśnie tutaj, na sporym wzniesieniu, znajduje się jedna z najlepszych świętokrzyskich kolejowych foto miejscówek. Wzniesienie zlokalizowane jest na granicy dwóch wsi: Czerwona Górka i Jęgrzna.

To całkiem spora góra i nie tak łatwo znaleźć najbardziej odpowiednie miejsce. Największy problem w fotografowaniu pociągów stwarza bujna roślinność, w tym coraz wyższe drzewa.

Ponieważ przede mną był całkiem spory kawał drogi, więc z góry ograniczyłem swój pobyt w Czerwonej Górce na 30 minut. Oczekując na towarowe pociągi nigdy nic nie wiadomo, ale wtedy była sobota, a w soboty zwykle ruch towarowy jest największy. Zaczęło się całkiem dobrze. Jako pierwszy pojawił się znowu Szerszeń (Class 66603), który od strony Kielc ciągnął zielone węglarki FPL.
cdn...









____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 9/2019

 / zdjęcia z 9 września 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0