Perony przystanku Słowik można podzielić na dwie części. Od strony ulicy Chorzowskiej wyremontowano krótkie odcinki układając nową nawierzchnię z płytek chodnikowych. Pozostała część peronów posiada nawierzchnię, która została ułożona na początku 60. lat ubiegłego wieku. Czas zrobił swoje i widać to na każdym kroku. Jeszcze kilkadziesiąt lat i peron będzie trzeba wpisać na listę zabytków chronionych prawem ... ha ha ha.
Zastanawiam się nad celem budowania tak długich peronów w miejscach, gdzie nie planowano budowy dużych osiedli. Również w odległej przeszłości nie było na przystanku Słowik wielu podróżnych.
W jakim celu wybudowano dwa perony o długości 200 metrów każdy? Odpowiedź nasuwa się tylko jedna ... tym bardziej, że przystanek Słowik ze swoimi 400 metrowymi peronami nie jest odosobnionym przypadkiem. Lecz to jest już historia. Dzisiaj nikt nie buduje peronów na wyjątkowe czasy?
/ zdjęcia z 21 maja 2014 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2021
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu