Szukaj na tym blogu

niedziela, 19 października 2014

Słowik o długości 400 metrów

Kontynuujemy blogowy spacer po przystanku kolejowym Słowik, który zapoczątkowałem wpisem Słowik wita was.

Perony przystanku Słowik można podzielić na dwie części. Od strony ulicy Chorzowskiej wyremontowano krótkie odcinki układając nową nawierzchnię z płytek chodnikowych. Pozostała część peronów posiada nawierzchnię, która została ułożona na początku 60. lat ubiegłego wieku. Czas zrobił swoje i widać to na każdym kroku. Jeszcze kilkadziesiąt lat i peron będzie trzeba wpisać na listę zabytków chronionych prawem ... ha ha ha.

Zastanawiam się nad celem budowania tak długich peronów w miejscach, gdzie nie planowano budowy dużych osiedli. Również w odległej przeszłości nie było na przystanku Słowik wielu podróżnych.

W jakim celu wybudowano dwa perony o długości 200 metrów każdy? Odpowiedź nasuwa się tylko jedna ... tym bardziej, że przystanek Słowik ze swoimi 400 metrowymi peronami nie jest odosobnionym przypadkiem. Lecz to jest już historia. Dzisiaj nikt nie buduje peronów na wyjątkowe czasy?









/ zdjęcia z 21 maja 2014 roku /

____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2021

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0