Szukaj na tym blogu

czwartek, 2 kwietnia 2020

ET22-1215 przejazdem przez stację Kielce Białogon

ET22 to podstawowa lokomotywa towarowa na polskiej sieci kolejowej. Taka sytuacja nie zmieni się przez wiele najbliższych lat, mimo ciągłego wprowadzania do eksploatacji wielu nowoczesnych typów lokomotyw elektrycznych. Mimo, że nowe lokomotywy charakteryzuje wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjno - eksploatacyjnych, to ich stosunkowo mały wolumen nie pozwala na podważenie dominującej roli ET22 w Polsce.


Gdy na początku tego wieku PKP Cargo podjęta decyzję o połączeniu napraw głównych ET22 z ich modernizacją, stało się jasne, że ET22 będzie służyła polskim przewoźnikom przez kolejnych kilkadziesiąt lat.

Jedną ze zmodernizowanych lokomotyw serii ET22 jest ET22-1215. Kilka zdjęć lokomotywy, które można tutaj zobaczyć powstały we wrześniu 2019 roku, gdy ET22-1215 przejeżdżała na czele pociągu, składającego się z węglarek przez stację Kielce Białogon.

Lokomotywa ET22-1215 pojawiła się na polskich torach w sierpniu 2012 roku. Wcześniej była to lokomotywa ET22-499. W 2012 roku lokomotywa przeszła modernizację, połączoną z naprawą główną w Zakładach Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych S.A. Gliwice. Wynikiem przeprowadzonej modernizacji była też decyzja o zmianie oznaczenia lokomotywy z ET22-499 na ET22-1215.

Modernizacja ET22-1215 była częścią większego projektu modernizacji lokomotyw typu 201E, który na zlecenie PKP Cargo zrealizowały ZNLE Gliwice. W okresie od stycznia do września 2012 zmodernizowano 17 lokomotyw typu 201E do typu 201El. Po modernizacji PKP Cargo nadała lokomotywom nowe numery (1201 - 1217).

Szczegółowy zakres modernizacji lokomotywy typu 201E do typu 201El:

"1. Obwody wysokiego i niskiego napięcia
1.1. Zabudowa szaf wysokiego napięcia z wykorzystaniem styczników elektropneumatycznych z zastosowaniem bezazbestowych komór łukowych
1.2. Zabudowa nowoczesnego ogranicznika przepięć
1.3. Zabudowa nowych szaf niskiego napięcia
2. Kabina maszynisty i poprawa komfortu
2.1. Zabudowa nowych wyłożeń kabiny
2.2. Wzmocnienie izolacji akustycznej tylnej ściany kabiny maszynisty
2.3. Zabudowa klimatyzacji
2.4. Zabudowa wycieraczek elektrycznych
2.5. Modernizacja oświetlenia kabiny
2.6. Zabudowa rolet przeciwsłonecznych
2.7. Zabudowa nowych foteli maszynisty i pomocnika
2.8. Zabudowa nowego ergonomicznego pulpitu maszynisty z pozostawieniem oryginalnego nastawnika jazdy i zapewnieniem miejsca na monitor systemu ERTMS
2.9. Zabudowa urządzenia grzewczo-chłodniczego
3. Systemy bezpieczeństwa
3.1. Zabudowa nowoczesnego radiotelefonu
3.2. Zabudowa elektronicznego rejestratora z funkcją prędkościomierza i czuwaka
3.3. Zabudowa systemu GPS przeznaczonego do lokalizacji pojazdu
3.4. Zabudowa odłączników silników trakcyjnych sterowanych elektropneumatycznie
4. Silnik trakcyjny
4.1. Wzmocnienie izolacji uzwojeń do klasy H
4.2. Zabudowa nowych szczotkotrzymaczy
4.3. Pokrycie stożka wirnika teflonem
4.4. Zastosowanie osłon przewodów zasilających silnika
5. Pozostałe
5.1. Zabudowa nowych reflektorów halogenowych
5.2. Wymiana prowadników maźnic na trapezowe
5.3. Zabudowa szaf na urządzenia pokładowe systemu ERTMS
5.4. Wyprowadzenie na czoło pojazdu sprzęgów pneumatycznych przewodu zasilającego
5.5. Zastosowanie nowoczesnego układu smarowania obrzeży kół
5.6. Modernizacja gniazd ogrzewania pociągu – gniazda zamiast wtyczek
5.7. Modernizacja systemu smarowania sworzni zawieszenia I stopnia"1



_______________
1 Lokomotywa typu 201El dla PKP Cargo. Dostępny w Internecie przez http://web.archive.org/: http://www.newaggliwice.pl/pl/lokomotywy/modernizacje/et22-201el.html. Dostęp 2.04.2020.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 6/2020
/ zdjęcia z 23 września 2019 roku /

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0