Szukaj na tym blogu

czwartek, 30 października 2014

ET41-025 na stacji Sitkówka Nowiny

Polska ET41 i radziecka ET42 to jedyne dwuczłonowe lokomotywy, które pełnią służbę na polskich torowiskach. Podobno jeszcze można spotkać czechosłowackie ET40, ale będzie to czysty przypadek.

Towarowe elektrowozy dwuczłonowe dni chwały mają już poza sobą. Powoli przechodzą do lamusa, ale powoli w realiach kolejowych to może być 10-15 lat? W bliżej dającej przewidzieć się przyszłości nikt nie będzie produkował tego rodzaju lokomotyw. Przecież nikt już ich nie produkuje od lat. Ostatnia lokomotywa z serii ET41 zeszła z linii produkcyjnej HCP w 1983 roku.

ET41 to nadal bardzo popularna elektryczna lokomotywa towarowa. W sumie po polskich torach jeździ ich około 150 sztuk.

Do blogowej kolekcji Kolejowych Kielc przybyła kolejna lokomotywa ET41. To najstarszy Jamnik, jaki udało mi się do tej pory sfotografować. Oto pierwsza porcja zdjęć ET41-025 ze stacji Sitkówka Nowiny.









/ zdjęcia z 21 maja 2014 roku /

 ____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 11/2021

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0