Szukaj na tym blogu

sobota, 11 stycznia 2014

Cysterny do przewozu RSM

Czteroosiowe cysterny kolejowe typu Zas z oznaczeniem RSM przeznaczone są do przewozu roztworu saletrzano - mocznikowego (RSM) w stanie płynnym. Większość z tych cystern eksploatowanych na polskich torach należy do Zakładów Azotowych Puławy. Zakłady Azotowe użytkują kolejowy tabor własny i dzierżawiony w ilości około 400 cystern do przewozu RSM. Transport RSM organizowany jest jako wysyłki całopociągowe o tonażu min. 800 ton. Tego rodzaju pociągi kierowane są do baz RSM. Poza tym transport RSM odbywa się cysternami kolejowymi na wskazaną stację kolejową przy tonażu minimum 47-55 ton. Mniejsze ilości nawozu wysyłane są transportem samochodowym w cysternach RSM.

Nawóz RSM nie jest klasyfikowany jako niebezpieczny dla środowiska. W normalnych warunkach składowania i manipulowania RSM jest stabilny i niepalny, a składniki nawozu nie są lotne.


Wagon cysterna typu Zas
Wagon cysterna typu Zas należący do Zakładów Azotowych Puławy. Wagon przeznaczony jest od przewozu roztwotu saletrzano - mocznikowego (RSM) w stanie płynnym.
Wagon cysterna typu Zas
Wagon cysterna typu Zas należący do Zakładów Azotowych Puławy. Wagon przeznaczony jest od przewozu roztwotu saletrzano - mocznikowego (RSM) w stanie płynnym.
/ zdjęcia wykonano 25 lipca 2013 na stacji Kielce Herbskie /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0