Charakterystyka lokomotywy (źródło: Freightliner PL)
Charakterystyka ogólna:
- moc trakcjna 2.268 kW
- prędkość maksymalna 120 km/h
- niskie zużycie paliwa
- odpowiada normom emisji spalin EU IIIA
- wózki skrętne
- Silnik 12N-710G3B-T2 o mocy 2420 kW
- Turbosprężarka wysokiej wydajności
- Elektroniczny wtrysk paliwa
- Oszczędność paliwa na światowym poziomie
- 10-letni interwał pomiędzy remontami silnika
- Zgodność z normami Unii Europejskiej dotyczącymi emisji spalin w zakresie Stage IIIA
- Kąt natarcia i obciążenia krzywych są znacznie mniejsze niż w konwencjonalnych wózkach trzyosiowych
- Zmniejszone ryzyko wykolejenia z uwagi na mniejszą siłę poprzeczną
- Zezwala na pracę sześcioosiowych lokomotyw w obszarach tradycyjnie zarezerwowanych dla lokomotyw czteroosiowych
- Zmniejszone zużycie komponentów zwiększa przebieg pomiędzy remontami wózka do 1,6 mln km
- Mniejsze przesunięcia masy pomiędzy osiami wózka zapewniają jego lepszą przyczepność
- Moc trakcyjna 2268 kW
- Imponujące wielkości siły pociągowej: 409 kN początkowa siła pociągowa, 260 kN stała siła pociągowa przy 25,6 km/h
- Droga hamowania w suchych i mokrych warunkach 594 metrów przy 97 km/h
- Prędkość maksymalna 120 km/h
- Możliwość zastosowania w trakcji wielokrotnej
- Dopuszczona do eksploatacji w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Norwegii, Belgii, Luksemburgu, Niemczech, Danii, Holandii i Polsce
- Możliwość stworzenia międzynarodowej wersji lokomotywy w konfiguracji: Niemcy – Belgia – Holandia – Polska
- Belka 300 kN zabezpieczająca przed kolizjami z przodu przedziału maszynisty
- Przednia szyba odporna na uderzenie do 320 km/h
- Odporność struktury przedziału maszynisty na penetrację (900g) do 240 km/h
/ zdjęcia z 23 sierpnia 2013 roku /
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 9/2021
0 komentarze