Drezyna WM-15 to najbardziej popularny polski wózek motorowy. Od wyprodukowania ostatniego egzemplarza upłynęło już 18 lat, ale w dalszym ciągu setki tych drezyn wykorzystywanych jest przez PLK.
W sumie w latach 1977-1996 w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim wyprodukowano 555 sztuk tych drezyn.
Większość drezyn WM-15 to odmiana WM-15A. WM-15A wyposażona jest w skrzynię ładunkową o wymiarach 610 cm × 260 cm o pojemności 8 m³ i ładowności 15 t oraz żuraw hydrauliczny o udźwigu do 1,5 t.Na poniższych zdjęciach można zobaczyć dwie drezyny: WM-15A-65 na terenie stacji Kielce oraz WM-15A-469 na terenie stacji Kielce Herbskie i na wiadukcie łącznicy kolejowej nr 567 kolejowej w rejonie przystanku Kielce Piaski.
/ zdjęcia z 21 i 23 października 2013 roku /





























0 komentarze