Szukaj na tym blogu

piątek, 13 marca 2015

Dwuosiowy wagon specjalny typu 220S serii Ucs

Na stacji Sitkówka Nowiny można zobaczyć wiele różnych typów wagonów budowy specjalnej służących do przewozu cementu i wapna. Są to tzw. wagony zbiornikowe. Wśród nich najbardziej popularne są trzy i cztero-zbiornikowe wagony serii Ucs.

Dwuosiowy dwu-zbiornikowy wagon typu 220S serii Ucs to obecnie prawdziwa rzadkość na polskich torach. Produkcję tego typu wagonów rozpoczęto na początku 70. lat ubiegłego wieku. Wagony 220S, które można zobaczyć na poniższych zdjęciach należą do firmy CEMET i przeznaczone są do przewozu materiałów sproszkowanych (głównie cement, wapno) o ciężarze usypowym 0,6 - 1,4 t/m3. Zbiorniki wagonu mają pojemności 25,6 m3 (2 x 12,8 m3).

Załadunek wagonu następuje grawitacyjnie poprzez otwory zasypowe o średnicy 400 mm, które znajdują się na górze każdego ze zbiorników. Rozładunek wagonu odbywa się pneumatycznie z każdego zbiornika z osobna lub jednocześnie z obu zbiorników. Maksymalne ciśnienie robocze przy rozładunku wynosi 0,25 MPa. Czas rozładunku dwóch zbiorników jednocześnie wynosi 40 minut. Zapotrzebowanie powietrza do rozładunku jednego zbiornika wynosi powyżej 5 m3/min.

Dane techniczne wagonu:
  • Ładowność: 28 500 kg
  • Masa własna wagonu:  11500 kg
  • Szerokość toru: 1435 / opcja: 1524 mm
  • Prędkość wagonu próżnego / pełnego: 100 km/godz
  • Długość wagonu ze zderzakami: 9040 mm
  • Długość podwozia: 7800 mm
  • Szerokość podwozia: 2200 mm
  • Największa szerokość wagonu: 3100 mm
  • Wysokość wagonu od główki szyny: 4260 mm
  • Średnica okręgu tocznego kół: 1000 mm
  • Najmniejszy promień łuku toru: 75m
  • Hamulec zespolony Oerlikon z zaworem rozrządczym ESt3e
  • Hamulec postojowy sterowany ręcznie z poziomu toru
  • Maźnice: toczne z łożyskami typu NJ+NJP 120/240x80
  • Średnica cylindra hamulcowego: 12"
  • Nastawiacz klocków hamulcowych: SAB DA 2 – 450
  • Sprzęg: śrubowy 85T - możliwość zabudowy sprzęgu automatyczna
  • Zderzaki: ze sprężyną pierścieniową lub z amortyzatorami gumowymi
  • Wykonawca konstrukcji: ZNTK – Wrocław 1971 rok











/ zdjęcia z 27 sierpnia 2014 roku /

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0