Szukaj na tym blogu

sobota, 30 września 2017

Koziołek z Ludmiłą między Nidą a Brzezinami na linii kolejowej nr 73

Na linii kolejowej nr 73 pomiędzy Nidą, a Brzezinami spotkałem zestaw dwóch lokomotyw spalinowych, które ciągnęły wagony cysterny GATX.  Pociąg jechał w kierunku Sitkówki. Byłem zaskoczony tym, co zobaczyłem, gdy zbliżałem się do stacji Nida od strony Brzezin. Najpierw usłyszałem ciężki terkot silników spalinowych i spodziewałem się Gagarina, a tu wyskoczyła Ludmiła (BR232) z Koziołkiem (T448.P). W ten niespodziewany i zaskakujący sposób lokomotywy BR232 i T448.P po raz pierwszy zawitały do Kolejowych Kielc.

Na czele pociągu jechała BR232-448 należąca do Industrial Division. Lokomotywa jest obecnie leasingowana przez ORLEN KolTrans Sp. z o.o. (od 01-09-2017). Industrial Division wynajmuje lokomotywy towarowe pod marką CARGOUNIT, stąd też napis tej treść na pudle Ludmiły. BR232-448 ma oczywiście pochodzenie wschodnio-niemieckie. Po wyprodukowaniu w 1976 roku biegała w barwach Deutsche Reichsbahn jako 132.448-1.

Za Ludmiłą dzielnie terkotał czeski Koziołek, który od czerwca 2017 roku jest własnością ORLEN KolTrans Sp. z o.o. T448.P-008 jest tylko rok młodszy od BR232-448. Dobrana para!

Jako, że obie lokomotywy pracują obecnie dla Orlenu, a beczki, które ciągnęły przystosowane są do przewozu paliw płynnych, więc pociąg zapewne przemierzał Polskę z rafinerii do składu paliwa.






/ zdjęcia z 29 września 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0