Jakiś czas potem znalazłem się po drugiej stronie torów. Okazało się, że ten blaszak to posterunek stwierdzania końca pociągu (Skp). Budynek o tyle ciekawy, bo tego rodzaju posterunków już nie buduje się, a wręcz przeciwnie likwiduje się. Co ciekawe takie obiekty stacyjne zawsze oznacza się skrótem Skp, a w przypadku występowania kilku posterunków na stacji do skrótu dodaje się kolejne cyfry arabskie (Skp 1, Skp 2 itd)
![ED160 minął posterunek Skp na stacji Sitkówka Nowiny](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgXWO_bPdJEVl8dUo8MsvQw3oe5-0l8Zjd9U8rIb1oL_phTYxymJWLcnI1plXBkpG-JFBZJfHJAEtjCAi8WWU1ls3jI6hvxnQUqVbuI6Bp9whVikppXgWt2tDu5RZNUN9PCph5b02LyykAA/s400/ed160-010_1_.jpg)
Rola posterunku Skp sprowadza się do potwierdzenie prawidłowości wjazdu pociągu na stację poprzez stwierdzanie obecności sygnałów końca pociągu. Posterunki Skp były budowane najczęściej w blokadzie liniowej typu Eap. Długość odcinków izolowanych obsługiwanych przez posterunek Skp nie przekracza 1500 m. Największym problemem w pracy tego typu posterunku jest izolacja szlaku, biorąc pod uwagę jego długość. Wprowadzenie liczników osi umożliwiło rozwiązanie problemu kontroli niezajętości długich odcinków torów.
Rola osoby pracującej na posterunku sprowadza się do obsługi przycisku po stwierdzanie obecności sygnałów końca pociągu.
/ zdjęcia z 15 czerwca 2016 roku /
0 komentarze