Szukaj na tym blogu

sobota, 22 października 2016

Perony stacji Sitkówka Nowiny po liftingu

Stacja Sitkówka Nowiny to obecnie przede wszystkim stacja towarowa. Kiedyś, czyli kilkadziesiąt lat temu było inaczej. Pociągami przyjeżdżały masy robotników do okolicznych fabryk Białego Zagłębią. Na stacji czekały na nich autobusy zakładowe. Dzisiaj znaczenie stacji Sitkówka Nowiny dla przewozów pasażerskich jest minimalne. Obecnie niemal  każdy posiada własny samochód, a zatrudnienie w cementowni i wapiennikach znacznie zmalało. Poza tym nie prowadzone są przewozy pasażerskie na linii kolejowej nr 73 dla której Sitkówka jest stacją początkową.

W ostatnim roku zamontowano na stacji nowe tablice z nazwą przystanku i tablice informacyjne. Tablice zostały zabudowane w ramach wprowadzanego obecnie nowego standardu Systemu Identyfikacji Wizualnej Dworców Kolejowych. Tego rodzaju tablice to nic wyjątkowego, bo zostały lub będą montowane na wszystkich stacjach i przystankach województwa świętokrzyskiego. Wyremontowano również przejście podziemne pod torami stacji. Ściany tunelu pomalowano w kolorowe wzory. Poprawiono też oświetlenie tunelu. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo teraz jest jasno w całym przejściu podziemnym.

Czy są jakiekolwiek szanse na przywrócenie w miarę sensownego ruchu pasażerskiego na stacji Sitkówka Nowiny? 

Nie mając dostępu do planów, prognoz i analiz nie jestem w stanie wypowiedzieć się w sposób miarodajny w tej kwestii. Symptomatyczne w każdym razie są informacje z tablicy kierunkowej z peronu 2. Właśnie z tego peronu odjeżdżały dawniej pociągi do Buska. Teraz z tablicy możemy odczytać, że to kierunek na Kraków i Katowice. Takie same kierunki wskazuje tablica z peronu 1, który zawsze obsługiwał ten kierunek.











 / zdjęcia z 15 czerwca 2016 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0