W sierpniu 2018 roku, na linii kolejowej nr 572, łączącej CMK z linią kolejową nr 61, pojawił się rozkładowy pociąg IC, ciągnięty przez kultową lokomotywę EP05-23. EP05-23 to jedyna czynna lokomotywa tej serii, której przywrócono możliwość prowadzenia pociągów pasażerskich. Wszędzie, gdzie się pojawi, wzbudza zainteresowania i to nie tylko ze strony miłośników kolejnictwa.
18 sierpnia 2018 roku miałem możliwość zrobienia kilku zdjęć EP05-23, w trakcie przejazdu pociągu EIC 1600 FREDRO, po linii kolejowej nr 572. Na miejscu, w leśnej głuszy, pojawiłem się godzinę przed planowym przyjazdem pociągu. Był więc czas, aby wybrać odpowiednie miejsce do zrobienia zdjęć. Po długim oczekiwaniu na tym jakże uroczym, leśnym pustkowiu, w końcu pojawił się pomarańczowy punkt, który stawał się coraz większy ...
Pociąg relacji Warszawa Wsch. - Wrocław Gł. (Warszawa Wsch. 09:54 - Warszawa Centr. - CMK - Częstochowa Str. - Opole Gł. - Wrocław Gł. 13:30), na czele z EP05-23, jechał punktualnie. Na zrobienie dwóch serii zdjęć miałem około 20 sekund.
Lokomotywa ciągnęła sześć wagonów: B9nopuvz 111Arow, B9nopuvz 111Arow, B11mnouz Z1B, B11mnouz 136A-IC6, WRouz113A, A9mnopuz 158A.
EP05-23 przejechała tą samą trasę i z tym samym zestawem wagonów - ale w odwrotnym kierunku (EIC 6100 FREDRO) - za kilka godzin (Wrocław Gł. 14:30 - Opole Gł. - Częstochowa Str. - CMK - Warszawa Centr. - Warszawa Wsch. 18:06).
Pociągi EIC FREDRO kursowały po tej trasie do 8 grudnia 2018. Najczęściej były napędzane przez lokomotywy EP09 i E4DCUd.
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2020
/ 18 sierpnia 2018 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu