W ciągu kilkunastu miesięcy, od lipca 2017 roku do lutego 2018 roku, na stacji Włoszczowa Północ przeprowadzono gruntowną modernizację infrastruktury peronowej stacji. 12 lutego, o godz. 9.00 otwarto dla podróżnych podziemne przejście dla pieszych pod torami stacji. Tunel umożliwia dojście do nowego peronu 2, Nowy peron został zbudowany od podstaw, w trakcie modernizacji stacji.
Perony wyposażone są w wiaty oraz ławki. Zamontowano też nowe tablice z nazwą stacji oraz tablice - informacje o rozkładzie jazdy. Perony wyposażone zostały w antypoślizgową nawierzchnię oraz ścieżki naprowadzające dla niedowidzących. W ramach modernizacji stacji Włoszczowa Północ przebudowano również tory i sieć trakcyjną oraz wymieniono rozjazdy w obrębie stacji. Nakłady na roboty modernizacyjne na stacji wyniosły ponad 56 mln zł.
Na stacji Włoszczowa Północ zatrzymuje się kilkadziesiąt pociągów PKP IC w ciągu doby. Połączeń jest coraz więcej, co ma wpływ na wzrastającą frekwencję pasażerów, którzy korzystają z tych pociągów. Już nie tylko do Krakowa i Warszawy można dojechać pociągami IC, jadącymi po CMK. Włoszczowa ma bezpośrednie połączenie ze Szczecinem, Łodzią, Gdynią, Olsztynem, Bielsko-Białą, Zakopanem, a nawet z Wiedniem (14010/407 i 406/41010 CHOPIN), Pragą (113/41006 i 14006/112 PORTA MORAVICA) i Budapesztem (14004/131 i 130/41004 BATORY/BATHORY),
Jeszcze nie tak dawno relację z Łodzią obsługiwały dwa pociągi IC, ale jadące tylko w kierunku Krakowa. Obecnie w obu relacjach jeżdżą cztery pociągi IC: 7303 (3702) WAWEL, 5361 (3560) WITKACY, 5331 (3530) SUKIENNICE, 8321 (3820) BARBAKAN.
Jeżeli weźmiemy pod uwagę tylko ofertę pociągów, które mają do dyspozycji mieszkańcy Włoszczowy i okolic, to takiej oferty mogą pozazdrościć mieszkańcy wielu dużych miast w Polsce, w tym stolica województwa Kielce. Nie będzie dużej przesady w stwierdzeniu - biorąc pod uwagę olbrzymią dysproporcję w potencjale tych miejsc -, że stacja Włoszczowa Północ ma ofertę dla pasażerów ... jak Warszawa Centralna.
Ocenia się, że stacja Włoszczowa Północ obsługuje obecnie nie tyle mieszkańców Włoszczowy, co cały obszar, w promieniu 30 km od stacji ... który ciągle rozrasta się. Często zapchany, a całkiem spory parking samochodowy przed stacją o czymś świadczy?
Mieszkańcy Włoszczowy przez ponad 30 lat walczyli z wykluczeniem komunikacyjnym. Przez wiele lat mogli tylko popatrzeć na przemykające po CMK pociągi.
Stacja pasażerska Włoszczowa Północ obsługuje coraz większa liczbę pasażerów. Mogłem się o tym naocznie przekonać, widząc blisko setkę pasażerów wysiadających i wsiadających do pociągu IC TLK MAŁOPOLSKA, który nadjechał, ciągnięty przez lokomotywę EP07-318, od strony Opoczna, w pewien sierpniowy dzień ...
Dzisiaj już mało kto naśmiewa się z decyzji o otwarciu stacji pasażerskiej na CMK, na peryferiach Włoszczowy. Nigdy nie byłem zwolennikiem otwierania stacji na liniach, które przeznaczone są do obsługi pociągów, których podstawowym atutem jest łączenie dużych aglomeracji i jak najkrótszy czas przejazdu. Jednak stacja pasażerska Włoszczowa Północ pokazała, że wszędzie istnieje potencjał na pozyskanie nowych pasażerów w znaczącej liczbie. I to jest poważny argument ... a poza tym nie wszystkie pociągi, mknące po CMK zatrzymują się na stacji Włoszczowa Północ.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 7/2020
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 7/2020
/ zdjęcia z 18 sierpnia 2018 roku /
Komunikacja w Warszawie jest dość trudna. Przyjeżdżam tam, gdy muszę skorzystać z usług lotnika. Na szczęście dostępne są tam duże parkingi.
OdpowiedzUsuń