Szukaj na tym blogu

środa, 28 sierpnia 2019

ET41-142 na stacji Włoszczowa

Takiego widoku nie spodziewałem się, gdy przyjechałem na stację Włoszczowa, z której zamierzałem wrócić pociągiem REGIO do Kielc. Na skrajnym, południowym torze stacji (tor 4), z podniesionymi pantografami, czołem w kierunku Częstochowy, na czele pociągu węglarek stała lokomotywa ET41-142. O tym niecodziennym widoku stanowiła jej malatura - zielona, wyblakła i miejscami przebarwiona.


Pomalowanych na zielono lokomotyw typu HCP 203E raczej nie spotyka się na co dzień na polskich torach. Nie zastanawiając się ani chwili, wyjąłem aparat i rozpoczęła się akcja fotografowania. Ponieważ znajdowałem się po drugiej stronie stacji, pojechałem w kierunku przejazdu kolejowego, aby kontynuować rozpoczętą akcję. Gdy dojechałem do rogatki, odezwał się dźwięk akustyczny towarzyszący opuszczaniu szlabanów. Po chwili pociąg ruszył, więc wyboru miejsca nie było. Kolejne zdjęcia powstały, gdy lokomotywa przejeżdżała przez przejazd.

ET41-142 została wyprodukowana w 1981 roku w zakładach HCP. Przez cały ten okres jest w służbie PKP (aktualnie PKP Cargo). Od kwietnia 2018 do kwietnia 2019, po powrocie z długotrwałego zapasu, była lokomotywą czynną. Obecny jej status to OG. Ciekawe, czy wróci pomalowana na niebiesko z pozbawionymi metalowymi emblematami, czy też zostanie zrewitalizowana w innym kolorze?

Na kilku zdjęciach widać nieczynne semafory kształtowe stacji Włoszczowa, a obok nich nowe semafory świetlne. To już jedne z ostatnich, a może ostatnie zdjęcia semaforów kształtowych ze stacji Włoszczowa. Demontaż kształtowych rozpoczął się 29 sierpnia 2018 roku, czyli 11 dni, po zrobieniu tych zdjęć.




____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 9/2020

 / zdjęcia z 18 sierpnia 2018 roku /

1 komentarze

  1. Cieszę sie że ,są tacy ludzie którzy zachowali szacunek i wrażliwość dla ,martwej, techniki.ile dolarów w węglu przywiozła dla Polski.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0