W ciągu ostatnich 5 lat tylko raz udało mi się zobaczyć rozrząd wagonów na stacji Kielce Herbskie. To oczywiście o niczym nie świadczy, ale faktem jest, że herbska górka rozrządowa do najbardziej zapracowanych nie należy. W odległej już epoce - bo na początku lat 90. - bite były na herbskiej górce dzienne rekordy rozrządu wagonów. Obecnie, wyjątkiem jest, gdy podczas każdego dnia nie jest prowadzony rozrząd, ale ilość rozrządzanych wagonów jest znikoma w stosunku do możliwości technicznych herbskiej górki rozrządowej.
Jednak dosyć często, przed świetlną tarczą rozrządową, na szczycie górki rozrządowej, stoją lokomotywy manewrowe. W trakcie rozrządzania składu, tarcza przekazuje sygnały, czy i z jaką prędkością lokomotywa powinna pchać skład rozrządzanych wagonów.
Jednak dosyć często, przed świetlną tarczą rozrządową, na szczycie górki rozrządowej, stoją lokomotywy manewrowe. W trakcie rozrządzania składu, tarcza przekazuje sygnały, czy i z jaką prędkością lokomotywa powinna pchać skład rozrządzanych wagonów.
Tym razem, dla lokomotywy SM42-1225 6Dg (ex SM42-984), stojącej przed tarczą rozrządową na szczycie górki rozrządowej, żadne sygnały nie były przekazywane.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2020
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 2/2020
/ zdjęcia z 17 maja 2019 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu