Szukaj na tym blogu

piątek, 15 listopada 2019

"Puste przeloty" TLK SZTYGAR z Radomia do Kielc

W połowie tego roku głośno zrobiło się wokół "pustych przelotów" pociągów PKP Intercity: IC MORCINEK i TLK SZTYGAR (oba relacji Wrocław Gł. - Radom), które po zakończeniu biegu na stacji Radom, wracały puste na stację Kielce w celu ich obrządzania. Związane to było z brakiem możliwości nocowania tych składów na stacji Radom. W związku z tym PKP IC podjęło decyzję o przesyłaniu składów do obrządzania do najbliższego punktu technicznego, czyli na stację Kielce. Następnego dnia puste pociągi wracały na stację Radom, skąd rozpoczynały bieg jako pociągi rozkładowe PKP: TLK SZTYGAR i IC MORCINEK (oba relacji Radom - Wrocław Gł.).


Pociąg TLK Sztygar przyjeżdżał do Radomia o godz. 16.20, a IC Morcinek o godz. 20.25. Następnego dnia TLK Sztygar odjeżdżał z Radomia o godz. 11.45, a IC Morcinek o godz. 8.39.

Puste przeloty pociągów na trasie Radom - Kielce i Kielce - Radom, stały się przedmiotem interpelacji poselskiej, którą do ministra infrastruktury złożył poseł Andrzej Kosztowniak w dniu 26-03-2019 (Interpelacja nr 30490 w sprawie połączeń kolejowych między Radomiem, Skarżyskiem-Kamienną i Kielcami a Warszawą i Krakowem w związku z modernizacją linii nr 8).

W tej sprawie - w interpelacji - poseł napisał:
"Proszę o wyjaśnienie, dlaczego codziennie zjeżdżają z Radomia do Kielc i wyjeżdżają w relacji odwrotnej dwa składy pociągów bez możliwości zajęcia w nich miejsca przez podróżnych. Z jakimi kosztami wiązałoby się pozostawanie na noc tych składów w Radomiu i zlecenie ich obsługi na miejscu (proszę o podanie proporcji kosztów pomiędzy obecnym a nowym rozwiązaniem)? Pragnę przypomnieć, że PKP Intercity SA dysponuje środkami publicznymi i trudno sobie wyobrazić lepszy sposób na nieefektywne wydatkowanie środków publicznych niż codzienne kursowanie pociągów kilkaset kilometrów w celu ich sprzątania i wykonania codziennej obsługi technicznej, tym bardziej, że nie zabierają one pasażerów, którzy w choćby minimalnym stopniu zapewniliby wpływy z biletów."

Minister Infrastruktury udzielił w tej sprawie odpowiedzi w dniu 27 maja 2019 roku, którą przesłał na ręce Marszałka Sejmu RP. W odpowiedzi możemy przeczytać:
"Zgodnie z wyżej przedstawionymi informacjami, w zamknięciowych rozkładach jazdy pociągów obowiązujących do dnia 8 czerwca br., pociągi:

Pociąg 16110/1 IC „Morcinek” relacji Warszawa Zach. – Wrocław Gł.,
Pociąg 61110/1 IC „Morcinek” relacji Wrocław Gł. – Warszawa Zach.,
Pociąg 16112/3 IC „Sztygar” relacji Warszawa Zach. – Wrocław Gł.,
Pociąg 61112/3 IC „Sztygar” relacji Wrocław Gł. – Warszawa Zach.,

zostały odwołane na odcinku Warszawa Zach. – Radom – Warszawa Zach. W związku z informacją od PKP PLK o braku możliwości nocowania ww. składów w stacji Radom, PKP IC podjęło decyzję o konieczności przesyłania składów do obrządzania do najbliższego punktu technicznego (Kielce). Planowo obrządzanie składów powinno odbywać się na stacji technicznej PKP IC Warszawa Grochów. Ewentualne uhandlowienie pociągów na odc. Radom – Kielce – Radom (po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem przewozów) miałoby charakter krótkotrwały."

Jeden z takich pociągów, który przyjechał na obrządzanie i nocleg do Kielc można zobaczyć na poniższych zdjęciach (TLK 16113 SZTYGAR relacji Radom – Wrocław Gł.). Pociąg przyprowadziła lokomotywa EP07-1053.



/ zdjęcia z 16 maja 2019 roku /

____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 9/2021

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0