W okolicy północnej głowicy stacji Kielce Białogon znajduje się przejazd kolejowy kat. D, który umożliwia przejazd pomiędzy ulicą Biesak, a ulicą Krakowską. Ruch samochodów i pieszych jest całkiem spory w tym miejscu. Jak na kieleckie warunki to też całkiem niezła kolejowa foto miejscówka. Zwykle nie zatrzymuję się w tym miejscu, ale pewnego czerwcowego dnia przejeżdżające pociągi "zmusiły" mnie do zrobienia kilku zdjęć.
Na wykonanych wtedy zdjęciach można zobaczyć ED78-030, jako pociąg PolRegio jadący z Krakowa do Kielc, EN57ALd-2219 jako pociąg PolRegio z Krakowa do Ostrowca Świętokrzyskiego oraz pociąg towarowy, składający się z talbotów, napędzany przez SM42-1225 6Dg, jadący w kierunku stacji Sitkówka-Nowiny.
Szczególną uwagę chciałem zwrócić na ezt ED78-030. Było to pierwsze spotkanie Kolejowych Kielc z tym czteroczłonowym ezt. W październiku i grudniu 2018 roku Urząd Marszałkowski Woj. Świętokrzyskiego kupił dwa czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne ED78 (029 i 030). To najdłuższe, jak do tej pory, ezt należące do województwa świętokrzyskiego. Pojazdy zostały wyprodukowane przez NEWAG S.A. Nowy Sącz w 2018 roku. Świętokrzyski Zakład PolRegio ma obecnie na stanie 15 ezt nowej generacji, wyprodukowanych przez zakłady Pesa i Newag (2 x ED78, 1 x EN64, 6 x EN63A, 4 x EN96, 2 x EN81).
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2020
/ zdjęcia z 27 czerwca 2019 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu