Szukaj na tym blogu

piątek, 10 lipca 2020

Z biegiem LHS, od 295 km do 283 km. Część IV. Wygoda. ST40s-20 na wiadukcie nad torem ŚKD

Po dotarciu do przejazdu drogowo-kolejowego w drodze powiatowej 0166 T na terenie wsi Jakubów wybór dla dalszej jazdy był tylko jeden. Wzdłuż toru LHS, po jego północnej stronie, biegnie polna droga, w którą skręciłem. Polna droga biegnie na tym terenie poniżej poziomu toru. Jazda po niej nie nastręczała najmniejszych trudności. Po kilku minutach jazdy i przejechaniu około 1,8 km dotarłem do niewielkiego zagajnika nad którym górował wysoki nasyp LHS. 


W tym miejscu dojechałem do jednego z głównych punktów programu rowerowej wyprawy wzdłuż toru LHS - wiaduktu kolejowego LHS nad torem Świętokrzyskiej Kolei Dojazdowej (dawnej Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej). Na terenie wsi Wygoda krzyżuje się 14,6 km ŚKD z 286,1 km LHS. Jest to jedyne w Polsce skrzyżowanie linii szerokotorowej z wąskotorową po których jeżdżą pociągi. Wykonanie - w tym samym czasie - zdjęcia pociągu wąskotorowego przejeżdżającego pod wiaduktem i pociągu LHS na wiadukcie jest obecnie raczej mało prawdopodobne, ale możliwe. Takiej sposobności nie miałem, ale w połowie udało się wykonać takie zdjęcie ...

Po dotarciu w okolice wiaduktu i rozglądnięciu się po okolicy przystąpiłem do wykonywania zdjęć. W pewnym momencie wydało mi się, że słyszę przytłumiony dźwięk pracującej maszyny. Początkowo nie skojarzyłem tego z pociągiem, ponieważ po chwili dźwięk jakby przycichł. Jednak postanowiłem sprawdzić. Wszedłem po zarośniętych schodkach na górę wiaduktu ... w odległości około 400 metrów na wschód od wiaduktu stał na torze pociąg LHS. Ponieważ miejsce okazało się niezbyt dogodne do fotografowania postanowiłem poszukać lepszej miejscówki, licząc na to, że pociąg będzie stał przed dłuższą chwilę. Znalazłem odpowiednie miejsce po drugiej stronie toru. Pociąg nadjechał po kilku minutach. Na czele pociągu, składającego się z różnych węglarek, jechała lokomotywa ST40s-20. Drugiej lokomotywy nie udało mi się sfotografować. Z faktu, że pociąg stał na torze, wysnułem wniosek, że w tym samym czasie do mijanki w Łączynie dojeżdża, z przeciwnego kierunku, inny pociąg, który uda się sfotografować w ciągu najbliższej godziny. Jak potem okazało się miałem rację.

W odległości 300 metrów od wiaduktu nad linią ŚKD znajduje się kolejny wiadukt. Wiadukt położony jest na 285,8 km LHS. Pod wiaduktem biegnie droga powiatowa 0167 T (Dr. kraj. Nr 78 – Wygoda – dr. pow. nr 0166 T). Był to kolejny foto-stop w drodze nad Nidę.






/ zdjęcia z 6 października 2018 roku /

2 komentarze

  1. Panie Witku, a może zorganizować jakiś rajd rowerowy wzdłuż szlaków kolejowych. Myślę, że chętnych rowerowo-kolejowców nie zabrakłoby. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego typu eskapady są męczące i trwają wiele godzin.
      To są zabawy albo w pojedynkę, albo max 2-3 osoby.

      Rowerowe rajdy kolejowe są dla tych co przede wszystkim lubią jeździć na rowerze. To nie jest wyścig, ale zwykle 50-70 km trzeba przejechać, w tym po trudnym terenie. No i są niespodzianki, Kilka lat temu musiałem prowadzić rower, wzdłuż linii kolejowej nr 10, około 5 km kilometrów po czymś, co przypominało ił - nie dało się jechać, ani iść - nigdy tego nie zapomnę - a na mapie i w terenie była piękna polna droga.

      Jak dotąd nie spotkałem jeszcze grupy miłośników kolei, jadących na rowerach wzdłuż kolejowych szlaków. Natomiast miłośnicy kolei z aparatami w samochodach to codzienność, jak Polska długa i szeroka

      Usuń

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0