Szukaj na tym blogu

piątek, 31 lipca 2020

Z biegiem LHS, od 295 km do 283 km. Część VII. Pociąg na moście ... ST40s-23 + ST40s-11 + ST44-2039

Po dotarciu do mostu kolejowego LHS na Nidzie osiągnąłem główny cel mojej rowerowej wyprawy, którą przedstawiłem w kilku wpisach na blogu, pod wspólnym tytułem "Z biegiem LHS, od 295 km do 283 km". Chociaż był już październik, to dzień był przepiękny. Świeciło Słońce, a temperatura powietrza osiągała wartości, jak w środku upalnego lata. Ponieważ  czekał mnie ponad 20 km powrót, a nie miałem zamiaru jechać po zapadnięciu zmroku, więc po zrobieniu kilkunastu zdjęć w okolicy mostu kolejowego, powoli szykowałem się do powrotu ...
... gdy niespodziewanie usłyszałem odgłos cicho pracującej maszyny, który swoim dźwiękiem bardziej przypominał terkot maszyn rolniczych, niż pracę dieslowskiej lokomotywy. Po chwili dźwięk jakby przycichł. Nagle, ku mojemu zaskoczeniu, zza łuku, zasłoniętego przez drzewa i krzaki, wyłoniła się niebieska lokomotywa, która ciągnęła pociąg. Prędkość z jaką poruszał się pociąg przypominała prędkość żółwia. Nie było słychać silników lokomotyw, mimo, że jechały aż trzy. Powolna jazda pociągu była związana z ograniczeniem prędkości na szlaku, spowodowanym remontem wiaduktu w Motkowicach. W pewnym momencie, gdy lokomotywy wjechały na prosty odcinek toru, pociąg przyspieszył. Diesle weszły na wyższe obroty. Po wjechaniu lokomotyw na most prędkość jeszcze wzrosła. Gdy ostatni wagon opuszczał most pociąg poruszał się już z prędkością około 60-70 km/godz.

Na czele pociągu jechały lokomotywy: ST40s-23 + ST40s-11 + ST44-2039. Dzięki temu, że pociąg poruszał się bardzo powoli, udało się zrobić wiele zdjęć. Finał rowerowej wyprawy "Z biegiem LHS, od 295 km do 283 km" zakończył się mocnym akordem.

Wracając znad Nidy do Jędrzejowa początkowo jechałem tą samą trasą, która przywiodła mnie nad most kolejowy nad Nidę. Po dotarciu do wsi Dalechowy pojechałem w kierunku drogi krajowej 78, którą dojechałem do Jędrzejowa. Powrotna jazda trwała niespełna 1,5 godziny.





/ zdjęcia z 6 października 2018 roku /

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0