Szukaj na tym blogu

niedziela, 19 lipca 2020

Z biegiem LHS, od 295 km do 283 km. Część V. Motkowice

Po minięciu wiaduktu kolejowego LHS nad drogą powiatową 0167 T, pojechałem polną drogą, biegnącą po północnej stronie toru LHS. Tor biegnie w tym miejscu nasypem. Nasyp na dystansie około 600 metrów jest coraz niższy, aż w okolicy 285 km linii zrównuje się z poziomem otaczającego terenu. W tym miejscu kończy się "północna" droga, ale z drugiej strony toru, od wsi Wygoda, dochodzi droga biegnąca po południowej stronie toru. Nie było wyjścia i musiałem "teleportować się" wraz z rowerem na "właściwą" stronę toru LHS. Uwagę moją zwrócił stojący wskaźnik ograniczenia prędkości W 8. Trójkątna biała tablica z czarnym obramowaniem, zwrócona wierzchołkiem ku dołowi, nie wskazywała żadnej cyfry, co oznaczało, że pociągi zwalniają do 20 km/h na odcinku drogi hamowania obowiązującej na LHS. Powód ustawienia tego znaku mógł być tylko jeden: prowadzone roboty na szlaku, o czym przekonałem się po pewnym czasie.


Stojąc blisko toru spojrzałem na szyny. Cecha wywalcowana na szyjce nie pozostawiała wątpliwości, że w tym miejscu ułożone są szyny typu UIC 60, wyprodukowane w Hucie Katowice w Dąbrowie Górniczej w listopadzie 2001 roku.

Droga wiodąca po południowej stronie toru biegnie przez piękny zagajnik, ale w pewnej odległości od toru. Po opuszczeniu zagajnika droga biegnie ostro w dół. Wschodnia granica zagajnika położona jest kilkanaście metrów nad torem. Z tego miejsca roztacza się piękny widok na tor LHS. Niewątpliwie jest to najładniejsza foto miejscówka (284.7 km LHS) położona pomiędzy mijanką w Łączynie, a mostem kolejowym na Nidzie.

Po dotarciu do skraju zagajnika zobaczyłem stojący obok toru wskaźnik W 7, który nakazuje maszyniście dać sygnał "Baczność" ze względu na bezpieczeństwo osób pracujących na torze. W odległości około 500 metrów od wskaźnika zauważyłem grupę robotników, ubranych w odblaskowe, pomarańczowe kamizelki, którzy pracowali na wiadukcie kolejowym LHS, który położony jest nad drogą powiatową 0158 T (DK7 – Mnichów – Smyków - Mokrsko Dolne - Kotlice – Borszowice – Motkowice – Stawy – Imielno – 0168 T).

Po zrobieniu kilku zdjęć w okolicy 284.7 km LHS pojechałem w kierunku drogi 0158 T. Na wiadukcie były prowadzone roboty remontowe. Przejechałem obok pracującej ekipy i polną drogą, biegnącą obok toru LHS, dotarłem do mostu kolejowego na Nidzie. Odcinek polnej drogi od wiaduktu do mostu ma długość około 1100 metrów. Droga położona jest ca 10 metrów poniżej toru LHS. Tak więc o fotografowaniu w tym miejscu pociągów nie ma nawet co marzyć. W końcu dotarłem do celu mojej rowerowej eskapady. Najbliższy słupek kilometrażowy, leżący obok kolejowego mostu wskazywał 283.1 km LHS.







/ zdjęcia z 10 października 2018 roku /

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0