Szukaj na tym blogu

niedziela, 31 października 2021

Z miłości do dymu i pary

Letnią porą 2020 roku wybrałem się do Chmielnika. Tradycje kolejowe Chmielnika są olbrzymie, chociaż coraz mniej osób o nich pamięta, a jeszcze mniej osób o nich wie. Na terenie Chmielnika pozostało jeszcze sporo kolejowych artefaktów z kolejowej przeszłości. 

Wszystko zaczęło się od wąskotorówki, której głównym atrybutem były parowozy. Parowozy odjechały z Chmielnika wraz z upadkiem jędrzejowskiej wąskotorówki na początku lat 90. ubiegłego wieku. Współczesny Chmielnik zapomniał już o swojej wąskotorowej przeszłości. Nikomu z miejscowych decydentów nie przyjdzie nawet na myśl, aby powracać do czasów wąskotorowej przeszłości i upamiętnić te czasy w jakiejkolwiek formie. Jakież więc było moje zdziwienie, gdy jadąc wyboistą drogą, biegnącej na wysokości stacji Chmielnik zobaczyłem za ogrodzeniem jednej z firm ... parowóz z dwoma wagonami stojący na szynach. Parowóz powstał metodą "zrób to sam" i nie przypomina rzecz jasna żadnej konkretnej maszyny. Ważne, że powstał i że są jeszcze ludzie, którzy kosztem wolnego czasu są w stanie stworzyć takie parowozy. 

Zatrzymałem się na drodze i rzecz jasna nie mogło nie powstać przy tej okazji kilka ... pocztówek pod tytułem "Parowóz z Chmielnika". Gdy zatrzymałem się przed bramą, gdzie stał parowóz zobaczyłem grupę pracujących osób. Zapytałem, czy mógłbym zrobić kilka zdjęć oraz o historię parowozu. Ze zgodą nie było problemu, natomiast odpowiedzią na pytanie o jego historię był serdeczny śmiech, który więcej mi powiedział niż 1000 słów.

|  zdjęcia z 18 września 2020 roku |

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0