Szukaj na tym blogu

sobota, 22 lutego 2014

Drewniane podkłady na linii kolejowej nr 8 dalej dają radę

Linia kolejowa nr 8 to linia pierwszorzędną o znaczeniu państwowym. Do 2015 roku ma zostać zmodernizowana część linii na odcinku od stacji Warszawa Okęcie do stacji Radom. 

Dzięki temu pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h.

Odcinek Warszawa - Radom to około 100 km. Cała linia liczy ponad 300 km. Jakie są plany dotyczące remontu pozostałe części linii? Konkretnych planów nie ma! 

Na odcinku kieleckim pociągi jeżdżą po starym torowisku. Jaki jest stan techniczny drewnianych podkładów kolejowych można przekonać się oglądając poniższe zdjęcia, które zostały wykonane na przystanku Kielce Piaski

Drewniane impregnowane podkłady kolejowe to bardzo wytrzymały element torowiska. Przez dziesiątki lat wytrzymują ekstremalne warunki związane z wysokimi i niskimi temperaturami, zamarzaniem wody, przenoszeniem olbrzymich obciążeń z torów na podłoże. 

Czy podkłady na całej linii kolejowej nr 8 spełniają wymagania PN-EN-13145 Kolejnictwo. Tor. Podkłady i podrozjazdnice drewniane? Zapewne tak, bo przecież nie może być inaczej? ... a może warto zapytać inaczej: Czy te na zdjęciach to jeszcze są podkłady?


/ zdjęcia z 9 października 2013 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0