Szukaj na tym blogu

niedziela, 29 listopada 2015

Bondowski Dragon E6ACT-007 z nadbobrzańskich chaszczy

Nadbobrzańskie chaszcze stacji Sitkówka Nowiny okazały się odpowiednim miejscem na spotkanie z Bondowskim Smokiem E6ACT-007. Jak do tej pory omijała mnie przyjemność spotkania na kieleckich szlakach innych polskich lokomotyw towarowych, niż wyprodukowane w czasach minionej epoki. Aż tu taka niespodzianka!

Dragon E6ACT z ZNLE Gliwice miała być w zamyśle w pełni polską konstrukcją. Była to pierwsza, po prawie 20 latach przerwy, zaprojektowana i wyprodukowana lokomotywa w Polsce. Ostatnie polskie konstrukcje lokomotyw przed Dragonem to EP09 (1988) i EM10 (1990).

Pierwszy egzemplarz Dragona napędzały silniki STX500-4A opracowane w Gliwicach, a wyprodukowane przez EMIT z Żychlina. Silniki zasilane były przez przekształtniki trakcyjne z IEL Warszawa. Projekt pudła i wózków wykonała firma EC Engineering. W kolejnych egzemplarzach doszło do istotnych zmian. Zastosowano silniki AMXL450 zasilane przez przekształtniki trakcyjne Bordline CC1500 firmy ABB. 

Nie wiem jaka jest przyszłość przed Dragonem, ale PKP Cargo, jak widać i słychać woli Vectrony?









/ zdjęcia z 28 lipca 2015 roku / 

____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 01/2022 

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0