
Wagon za lokomotywą nosi numer inwentarzowy 99 51 95 62 001-9. Jest to wagon służący do badań defektoskopowych szyn. Wagon wyposażony jest w trzeci, podnoszony wózek pomiarowy. Wagon został skonstruowany na bazie wagonu typ 111.
Drugi wagon o numerze inwentarzowym 99 51 9362 002-9 pełni role wagonu mieszkalno warsztatowego dla całego zespołu pomiarowego. Wagon został skonstruowany na bazie wagonu typ 609.
W obu wagonach znajdują się nietypowe okna, które składają się z dwóch części. Połówki okna wystają poza płaszczyznę pudła wagonu. Okna służą do obserwacji szlaku podczas prowadzenia badań. W trakcie badania pociąg porusza się z prędkością 40 km/godz.
Wagony zostały zbudowane w latach 70. Prawdopodobnie są to ostatnie czynne wagony na których widnieje napis stacja macierzysta Warszawa Szczęśliwice. Warto zwrócić uwagę na malowanie wagonów. Zgodnie ze zmianami oznakowań pojazdów PLK pod oknami znajduje się niebieski pas. Poprzednio był to zielony pas (służba drogowa). Z drogówki pozostał nadal zielony pas przy dolnej krawędzi pudła obu wagonów.
/ zdjęcia z 21 sierpnia 2015 roku /
0 komentarze