Szukaj na tym blogu

czwartek, 24 sierpnia 2017

ET41-200. Lokomotywa po przejściach

Kilka miesięcy temu pisałem na blogu o perypetiach lokomotywy ET41-154 z jej członami A i B. Wiadomo, że ET41-154 ma wiele wspólnego z ostatnią wyprodukowaną lokomotywą tej serii PKP, czyli z ET41-200. ET41-154 oddała w 1986 roku swój człon B dla lokomotywy ET41-200. Od tego czasu ET41-154B to ET41-200B. Warto w tym miejscy wspomnieć o przyczynie "teleportacji" członu B pomiędzy tymi lokomotywami. Otóż w trzecim roku eksploatacji ET41-200 (1986) doszło do poważnego wypadku z udziałem tej lokomotywy. Lokomotywa ET41-200 została skreślona ze stanu i niewiele brakowało, aby zakończyła służbę na PKP.

Wypadek z 1986 roku nie był jedyną przypadłością tej lokomotywy na szlaku. 14 stycznia 2014 roku prowadząc pociąg towarowy relacji KWK Szczygłowice - Nowa Huta doszło do wykolejenia obu wózków członu B. Zdarzenie miało miejsce na odcinku LK nr 93 Brzeszcze - Brzeszcze Jawiszowice. Znowu człon B! Czy lokomotywa ET41-200 nie ma na swoim koncie więcej "przygód" na szlaku? Wydaje się, że coś by się jeszcze znalazło, ale o tym mogliby tylko powiedzieć maszyniści, którzy mieli przyjemność pracować na niej.

Tak się złożyło, że Kolejowe Kielce trafiły w końcu na ET41-200. ET41-200 stała na grupie postojowej stacji Sitkówka Nowiny.  Jest więc okazja, aby pokazać kilka zdjęć ET41-200.







/ zdjęcia z 5 maja 2017 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0