Mimo, że funkcja wagonów typu E04A jest identyczna, jak klasycznych węglarek, to jednak ich konstrukcja znacznie odbiega od klasycznej węglarki. Przede wszystkim wagony są krótsze i lżejsze, co przekłada się na możliwości transportowe. Węglarka typu E04A pozwala na przewiezienie do 29% więcej ładunku, przy nacisku na oś 22,5 tony, w porównaniu z klasyczną węglarką. Pociągi składające się z tych wagonów przewożą przede wszystkim kruszywo. Nic w tym dziwnego, bo konstrukcja E04A została zoptymalizowana do transportu kruszyw. Gdyby nie zarezerwowana nazwa dla całkowicie innego urządzenia, to, jak ulał pasowałaby do tych wagonów nazwa kruszarka :)
Zielone węglarki należące do FPL można spotkać z różnym oznaczeniem serii (Eamnoss, Eamnoss11, Eamnos). Oznaczenie serii nie świadczy o tym, że wagon należy do określonego typu, ponieważ to samo oznaczenie serii może występować w przypadku wiele typach wagonów rożnych producentów. Na przykład, do najbardziej popularnej serii węglarek Eaos zalicza się około 10 typów wagonów.
Widoczna na zdjęciach węglarka pochodzi z drugiej partii węglarek, zakupionych przez FPL w Greenbrier Europe Wagony Świdnica S.A. W 2017 roku firma ze Świdnicy wyprodukowała węglarki typ E06A ze zmodyfikowaną skrzynią ładunkową, które również zakupiła Freightliner PL.
... co wspólnego z zielonymi węglarkami ma drezyna WM-15A widoczna na zdjęciach? Absolutnie nic. Kręciła się po torach i ciągle wpadała mi w kadr z zieloną węglarką...
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 11/2019
/ zdjęcia z 2 października 2017 roku /
0 komentarze