Jędrzejów to stacja pośrednia, położona na dwutorowym odcinku Radkowice - Kozłów, od km 231,100 do km 232,691. Stacja w Jędrzejowie klasyfikowana jest jako stacja o znaczeniu lokalnym (kategoria D III).
Na stacji Jędrzejów zatrzymują się wszystkie pociągi pasażerskie przejeżdżające linią kolejową nr 8 przez Jędrzejów. Jednak żaden pociąg pasażerski nie rozpoczyna i nie kończy biegu na tej stacji.
Pasażerowie korzystający ze stacji Jędrzejów mają do swojej dyspozycji peron nr 2 (wyspowy, dwu-krawędziowy). Przy peronie położone są tory główne zasadnicze (nr 1 i nr 2). Długość peronu wynosi 311 metrów, a wysokość 300 mm. Na peronie znajduje się wiata oraz ławki. Wejście na peron jest możliwe przez oznakowane przejście zlokalizowane w poziomie szyn, w północnym krańcu peronu.
Obok torów głównych zasadniczych, na stacji znajdują się dwa tory główne dodatkowe. Poza torami głównymi na stacji funkcjonuje dwadzieścia torów bocznych, prowadzących do bocznic, placów ładunkowych i ramp.
Na głowicy wjazdowej tory główne zasadnicze połączone są ze sobą czterema rozjazdami, połączonymi ze sobą skrzyżowaniem torów. Na głowicy wyjazdowej tory główne zasadnicze połączone są ze sobą trapezem. Przed głowicą wjazdową i za iglicą wyjazdową tory przebiegają w łukach o promieniu od 620 m do 679 m. Rozstaw torów głównych zasadniczych w obrębie stacji jest zmienny ze względu na peron wyspowy pomiędzy torami nr 1 i 2. Maksymalne pochylenie wynosi aż 10,2 ‰ na długości 152 m na początku stacji. Na długości peronów pochylenie wynosi 0,2 ‰ [1]
Pojemność stacji Jędrzejów wynosi 46 wagonów osobowych i 115 wagonów towarowych. Stacja równocześnie może obsługiwać dwa pociągi pasażerskie i dwa pociągi towarowe. Na stacji mogą znajdować się cztery pociągi pasażerskie lub cztery pociągi towarowe. [1]
Ruch pociągów oraz obsługa rogatek (przejazdy kategorii A w km 231,276 i 232,283) prowadzona jest z dwóch nastawni: dysponującej Jw i podlegającej jej nastawni wykonawczej Jw1. Sterowanie ruchem kolejowym w nastawniach odbywa się za pomocą urządzeń mechanicznych scentralizowanych z sygnalizacją świetlną. Za kierowanie ruchem odpowiada dyżurny ruchu dysponującego i wykonujący jego polecenia nastawniczy z Jw1, który obsługuje urządzenia SRK.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 8/2019
/ zdjęcia z 24 sierpnia 2017 roku /
Bibliografia:
[1] PKP PLK IDOM Etap II, Tom I.I Stan istniejący infrastruktury - Charakterystyka linii kolejowej, Inwentaryzacja obiektów kubaturowych, Stan obecny w zakresie organizacji ruchu oraz procesów technologicznych. Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko Kamienna – Kielce - Kozłów” w ramach Opracowanie dokumentacji przedprojektowej w ramach projektu POIiŚ 7.1 – 103 „Prace na wybranych liniach kolejowych w perspektywie UE 2014 –2020 – Prace przygotowawcze”
0 komentarze