Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Podbijarka rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633

Kolejowe maszyny służące do budowy i utrzymania dróg żelaznych zwykle pracują w grupach kilku maszyn, tworzących ciąg technologiczny. Jedną z podstawowych maszyn kolejowych jest podbijarka, której działanie polega na podniesieniu toru na zadaną wysokość, z jednoczesnym podsypaniem pod podkłady tłucznia. Proces ten nazywamy podbijaniem. Elementem pracującym podbijarkipodbijaki (zamocowana na stałe lub ruchome). Cały proces podbijania działa pod kontrolą specjalistycznego oprogramowania i jest sprawdzany przez geodezyjne urządzenia laserowe lub system linek i wózków pomiarowych.

Większość pracujących na polskich torach podbijarek to maszyny dedykowane, albo do pracy na odcinkach prostych i łukach (podbijarka torowa), albo na rozjazdach (podbijarka rozjazdów). W podbijarkach torowych są zamontowane podbijaki stałe, a w podbijarkach rozjazdów jest znacznie mniej podbijaków, ale są to podbijaki ruchome (istnieje możliwość podbijania nawet jednym podbijakiem). Podbijarkę rozjazdów można odróżnić od podbijarki torowej po charakterystycznych koszach (kabinach) dla operatora, zamontowanych do górnej ramy maszyny

Podbijarki rozjazdów mogą także pracować na odcinkach prostych i łukach, ale ich wydajność jest wtedy dużo mniejsza, niż podbijarki torowej. Podbijarka torowa nie ma możliwości pracy na rozjazdach. Firma Plasser & Theurer oferuje obecnie podbijarkę uniwersalną (Unimat 09-475/4SY), która ma możliwość płynnego przechodzenia z podbijania torów na rozjazdy, a wydajność tego procesu jest większa, niż znacznej części pracujących na polskich torach podbijarek torowych i rozjazdów.

Na poniższych zdjęciach, pochodzących ze stacji Kielce Herbskie, można zobaczyć podbijarkę rozjazdów Plasser & Theurer PR-C7-PLM-633/PR-07-PLM-633 (EVN 99 519 424 008-2). Maszyna waży 35 ton, a jej całkowita długość wynosi 18,71 m.







____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2020 
/ zdjęcia z 10 kwietnia 2018 roku /

3 komentarze

  1. 27 sierpnia 2018 r. widziałem ją na szlaku kalina - Boronów jak jechała w stronę Tarnowskich Gór :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Żadnych oznaczeń i symboli właściciela nie znajdziemy na tej maszynie. Ze zdjęć można jeszcze odczytać numer inwentarzowy, ale jest trochę niewyraźny.

      Usuń

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0