W sierpniu i wrześniu 2018 roku na linii 61 pracowały pociągi do reprofilacji szyn. Najpierw pojawił się pociąg Speno RR 32 M-2, a potem Speno RR 24 MC-1. O ile ten pierwszy może tylko szlifować szyny na odcinkach prostych, to ten drugi może pracować przy reprofilacji szyn na odcinkach prostych, jak i rozjazdach.
Oba
pociągi miały przez pewien czas swoją bazę, do której wracały po
skończonej pracy, na torach stacji Kielce Herbskie. Na poniższych
zdjęciach można zobaczyć szlifierkę torową Speno RR 24 MC-1. Zdjęcia
zostały wykonane z ulicy Kolberga, biegnącej wzdłuż południowej granicy
stacji Kielce Herbskie.
Szlifowania szyn to obecnie najbardziej zaawansowana metoda usuwania kontaktowo - zmęczeniowych uszkodzeń szyn. Szczególnie rozwój tzw. falistego zużycie szyn jest niepokojący, tym bardziej, że związany jest nie tylko ze zwiększaniem prędkości pociągów, ale też coraz częściej wiązany jest z niektórymi pojazdami szynowymi nowej generacji.
Szlifowania szyn to obecnie najbardziej zaawansowana metoda usuwania kontaktowo - zmęczeniowych uszkodzeń szyn. Szczególnie rozwój tzw. falistego zużycie szyn jest niepokojący, tym bardziej, że związany jest nie tylko ze zwiększaniem prędkości pociągów, ale też coraz częściej wiązany jest z niektórymi pojazdami szynowymi nowej generacji.
Jednak rozwiązania tych problemów nie należy szukać w rozwoju technologii szlifowania szyn. Wydaje się niemal pewne, że rozwiązanie tkwi w nowych technologiach produkcji szyn kolejowych. Duże nadzieje wiąże się z szynami wykonanymi z gatunków stali twardej o wysokiej jakości (np. niskowęglowa, wysoko-wytrzymała, ulepszana cieplnie stal bainityczna). Faktem jednak jest, że szlifierki torowe są i będą jeszcze długo niezastąpione.
______________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2020
______________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2020
/ zdjęcia z 3 września 2018 roku /
0 komentarze
Zapraszam do komentowania wpisów na blogu