Szukaj na tym blogu

piątek, 22 lutego 2019

Pociąg do reprofilacji szyn Speno RR 24 MC-1

W sierpniu i wrześniu 2018 roku na linii 61 pracowały pociągi do reprofilacji szyn. Najpierw pojawił się pociąg Speno RR 32 M-2, a potem Speno RR 24 MC-1. O ile ten pierwszy może tylko szlifować szyny na odcinkach prostych, to ten drugi może pracować przy reprofilacji szyn na odcinkach prostych, jak i rozjazdach.


Oba pociągi miały przez pewien czas swoją bazę, do której wracały po skończonej pracy, na torach stacji Kielce Herbskie. Na poniższych zdjęciach można zobaczyć szlifierkę torową Speno RR 24 MC-1. Zdjęcia zostały wykonane z ulicy Kolberga, biegnącej wzdłuż południowej granicy stacji Kielce Herbskie. 

Szlifowania szyn to obecnie najbardziej zaawansowana metoda usuwania kontaktowo - zmęczeniowych uszkodzeń szyn. Szczególnie rozwój tzw. falistego zużycie szyn jest niepokojący, tym bardziej, że związany jest nie tylko ze zwiększaniem prędkości pociągów, ale też coraz częściej wiązany jest z niektórymi pojazdami szynowymi nowej generacji. 

Jednak rozwiązania tych problemów nie należy szukać w rozwoju technologii szlifowania szyn. Wydaje się niemal pewne, że rozwiązanie tkwi w nowych technologiach produkcji szyn kolejowych. Duże nadzieje wiąże się z szynami wykonanymi z gatunków stali twardej o wysokiej jakości (np. niskowęglowa, wysoko-wytrzymała, ulepszana cieplnie stal bainityczna). Faktem jednak jest, że szlifierki torowe są i będą jeszcze długo niezastąpione.
______________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2020





/ zdjęcia z 3 września 2018 roku /

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0