Szukaj na tym blogu

piątek, 8 marca 2019

401Da-440 na wiadukcie kolejowym nad torami linii 73

Spotkanie lokomotywy 401Da-440 (9851 8 610 033-7) na bocznicy kolejowej, prowadzącej ze stacji Sitkówka Nowiny do Cementowani Nowiny (Dyckerhoff Beton), nie jest rzeczą łatwą. 

Ruch na torze bocznicy odbywa się stale, ale zobaczenie jakiegokolwiek pociągu w tym miejscu to sprawa wyjątkowa. Przynajmniej, tak jest w przypadku miłośników fotografii kolejowej. Trudno mi odpowiedzieć na pytanie, w jakich okresach i jak wiele zdjęć pociągów zrobiono na tej bocznicy? Przeszukując Internet nie znalazłem ani jednego takiego zdjęcia.


Bocznica znajduje się na w okolicy rozstaju kolejowych dróg (linia 8 i 73). Przyjeżdżam tutaj dość często, bo to jedna z najlepszych kolejowych foto miejscówek w okolicy Kielc, ale dopiero po wielu latach udało mi się sfotografować pociąg na torze bocznicy wiodącej do Cementowani Nowiny.

Stojąc na wysokim wzniesieniu, w pobliżu torów linii 8, usłyszałem cichy terkot dochodzący od strony mostu kolejowego na Bobrzy. Ponieważ teren porośnięty jest drzewami i krzakami, więc trudno było cokolwiek dostrzec.  Gdy podjechałem do wiaduktu nad torami linii 73 ... zza zielonej ściany wyłonił się pociąg pudernic, na czele którego jechała, cicho terkocząc, 401Da-440. Pojawiła się, jak lokomotywa z krainy czarów. 

Nie było czasu na ustawianie się z aparatem ... "strzelałem" raz za razem, aż pociąg zniknął w szpalerze zieleni otaczającej tor kolejowej bocznicy, który w tym miejscu ostro zbiega w dół, w kierunku stacji Sitkówka Nowiny. Gdy pociąg powoli znikał w oddali, wsiadłem na rower i pojechałem w kierunku stacji, mając nadzieję na szybkie, kolejne spotkanie z 401Da-440.
cdn...




____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 3/2019
/ zdjęcia z 7 maja 2018 roku /

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0