Lokomotywa 401Da-440 z wagonami zbiornikowymi przejechała przez całą stację Sitkówka Nowiny, aż do północnej głowicy stacji. Następnie rozpoczęła jazdę do tyłu, przejeżdżając kolejne rozjazdy.
W końcu dotarła do celu, którym okazały się inne wagony serii Uacs, które stały nieopodal peronu 2 stacji. Wagony, które stały na torze zostały przyciągnięte na stację wcześniej. Lokomotywa 401Da-440 przyciąga partiami wagony z cementowni, co jest stałą praktyką. W ten sposób formowany jest na stacji Sitkówka Nowiny pociąg przewożący cement. Po skompletowaniu składu, wagony pojechały w Polskę, w składzie pociągu towarowego.
Po połączeniu stojących na torze wagonów z wagonami przyciągniętymi przez 401Da-440, nastąpiło rozłączenie lokomotywy z wagonami. Lokomotywa ruszyła w drogę powrotną do cementowni, pokonując te same rozjazdy i jadąc po tych samych torach, którymi dotarła na miejsce formowania pociągu.
Wsiadłem na rower i pojechałem w kierunku Kowali, mając nadzieję, że przyjadę w okolice toru bocznicy, przed przyjazdem lokomotywy.
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 5/2019
/ zdjęcia z 7 maja 2018 roku /
Ta bocznica ma jakieś dni pracy czy 24h/7 pracują?
OdpowiedzUsuńOrganizacja przewozów na tej bocznicy związana jest z zamówieniami na przewóz cementu koleją z cementowani, kiedyś Nowiny, a obecnie Dyckerhoff Polska. Z moich obserwacji wynika, że przewozy na bocznicy są nieregularne i spotkanie tutaj pociągu to kwestia przypadku.
UsuńA ktoś może wie gdzie dokładniej takie duże ilości cementu pociagami wywożą z Nowin?
OdpowiedzUsuń