Szukaj na tym blogu

niedziela, 28 kwietnia 2019

ET41-196 na łącznicy kolejowej nr 568

Dla znacznej części miłośników kolejowej fotografii pociągi towarowe stanowią obiekt pożądania. Nie znając rozkładów jazdy tych pociągów,  nigdy nie wiemy, co i kiedy pojawi się w miejscu, w którym znaleźliśmy się na kolejowym szlaku.


Często wybieram się na stację w Sitkówce w poszukiwaniu "towarowych" obiektów, których tutaj zwykle nie brakuje. Gdy ostatniego dnia października zeszłego roku wjechał na stację Sitkówka Nowiny pociąg węglarek, ciągnięty przez lokomotywę ET41-196, odruchowo zrobiłem kilka zdjęć. Nie zwróciłem na pociąg szczególnej uwagi, który po chwili zatrzymał się pod semaforem, na torze biegnącym tuż, przy zachodniej krawędzi peronu 2. Warunki do fotografowania nie były najlepsze. Pociąg jechał pod Słońce, które o tej porze świeci nisko nad horyzontem. Sadziłem, że jak większość pociągów jadących przez Sitkówkę, pojedzie dalej linią nr 8. 

Ponieważ miałem inne plany, więc nie spiesząc się specjalnie wsiadłem na rower i pojechałem przez Słowik i Zalesie w kierunku łącznicy nr 568 (obecnie linii kolejowej, po zmianie nazewnictwa).

Pierwszym przystankiem w drodze do Szczukowskich Górek była budowa nowego wiaduktu drogowego w ulicy Łopuszniańskiej, nad torem  łącznicy. Gdy zatrzymałem się w okolicy starego, nieczynnego od lat, przejazdu drogowego przez tor łącznicy - usłyszałem dźwięk pociągu, nadjeżdżającego od strony Sitkówki. Znowu stałem w nieodpowiednim miejscu, bo pociąg jechał pod Słońce. Po chwili do miejsca, w którym stołem, zbliż się pociąg węglarek, który prowadziła ... "poznana" kilkanaście minut wcześniej - na stacji w Sitkówce - lokomotywa ET41-196. Pociągi na tej łącznicy jeżdżą nieregularnie. Przez ostatnie pięć lat udało mi się sfotografować na łącznicy nr 568 tylko dwa pociągi. Ten był trzeci.

Przy okazji zasięgnąłem, u pracujących na budowie robotników, informacji na temat częstotliwości ruchu pociągów na łącznicy. Okazało się, że dziennie przejeżdżają dwa pociągi. Nic więc dziwnego, że nie posiadając wiedzy o przejeździe pociągu po łącznicy, tak trudno sfotografować pociąg na niej.





____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 11/2019

  / zdjęcia z 31 października 2018 roku /

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0