Pierwsze lokomotywy typ 203E (seria ET41) opuściły zakłady HCP w Poznaniu w 1977 roku. Wśród nich była lokomotywa 203E-007/1977, która z dniem 3 stycznia 1978 roku została przekazana na stan Lokomotywowni (MD) Zduńska Wola Karsznice.
12 lipca 1982 roku nastąpiła fizyczna kasacja oryginalnego członu A lokomotywy ET41-007. 22 grudnia 1983 roku człon ET41-007-B został połączony z członem ET41-003-A. W wyniku tych zmian, człon ET41-003-A został przemianowany na ET41-007-A.
Na poniższych zdjęciach można zobaczyć lokomotywę ET41-007 w trakcie postoju na stacji Sitkówka Nowiny. W czasie, gdy wykonane zostały zdjęcia (kwiecień 2018) lokomotywa należała do nielicznych lokomotyw ET41, które jeszcze jeździły z pudłem pomalowanym na zielono oraz posiadały oryginalne metalowe oznaczenia serii i logo PKP. Zielone malowanie ET41-007 zostało wykonane w 2007 roku, w trakcie naprawy rewizyjnej R5, którą przeprowadziły ZNTK Oleśnica. Zielona barwa pudła ET41-007 już dawno straciła swój blask. Widoczne na pudle przebarwienia i ogólny wygląd lokomotywy wskazywał, że zbliża się termin kolejnej naprawy.
Świadectwo dopuszczenia ET41-007 do eksploatacji kończy się w 2020 roku. Pod koniec 2018 roku lokomotywa miała status OG (oczekująca naprawy głównej).
____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 7/2019
/ zdjęcia z 9 kwietnia 2018 roku /
Bibliografia:
[1]. ET41-007 - Ilostan Pojazdów Trakcyjnych
A jeszcze w tamtym roku miałem ją okazje prowadzić. W jednym z ostatnich dni jej jazdy przed odstawieniem
OdpowiedzUsuń