Szukaj na tym blogu

środa, 8 września 2021

EN64-009 i EN57-2050 na kieleckich stacjach

Świętokrzyski Zakład Polregio Sp. z o.o. dysponuje niezbyt rozbudowanym taborem służącym do obsługi pociągów regionalnych na terenie województwa świętokrzyskiego i międzyregionalnych na trasach do Krakowa, Katowic i Częstochowy. Jednak dla zaspokojenia zapotrzebowanie na przewozy koleją na tym terenie jest to tabor wystarczający. Wynika to przede wszystkim ze słabo rozbudowanej sieci kolejowej na ziemi świętokrzyskiej oraz nie wykorzystywania kilku odcinków istniejących linii kolejowej, na których mogłyby kursować pociągi regionalne. 
Oddzielną sprawą jest, czy taki stan rzeczy jest wynikiem tego, że nie potrafiono, czy też nie starano się o wykreowanie zapotrzebowania na przewozy kolejowe. Głównym odpowiedzialnym za kreację popytu na jazdę koleją na terenie województwa jest Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego. Z zakupami nowego taboru radzi sobie całkiem dobrze, ale z nakłanianiem obywateli województwa do porzucania samochodów na rzecz jazdy koleją już nie najlepiej.

Tabor, jakim jeździ Polregio na terenie województwa świętokrzyskiego jest mieszaniną pojazdów, wyprodukowanych po 2005 roku przez Newag i Pesę oraz zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. 

Na zdjęciach, wykonanych na terenie Kielc można zobaczyć dwa pojazdy: EN64-009 (pociąg Regio z Częstochowy do Kielc na stacji Kielce Herbskie) i EN57-2050 (w trakcie jazdy manewrowej na stacji Kielce). EN64-009 - wyprodukowany w 2016 roku - to typowy przedstawiciel nowoczesnego taboru, przeznaczonego do przewozu osób na niewielkie odległości. EN57-2050 - wyprodukowany w 1987 roku, a zmodernizowany w 2007 roku - to typowy przedstawiciel taboru, który został wyposażony w kilka nowych rozwiązań, ale nadal ma wiele wspólnego z rozwiązaniami technicznymi opracowanymi w połowie XX wieku. W ciągu ostatnich 10 lat, z roku na rok, proporcja pomiędzy EN57, a nowoczesnymi pojazdami systematycznie zmienia się na korzyść nowych pojazdów. Wiele wskazuje na to, że w ciągu kolejnych 10-15 lat EN57 całkowicie znikną ze świętokrzyskich szlaków kolejowych.

| zdjęcia z 22 maja 2020 roku |

____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 01/2022 

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - 2025 Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0