Szukaj na tym blogu

czwartek, 10 lutego 2022

ET41-197 na stacji Kielce Herbskie

Jako piąta w grupie lokomotyw PKP Cargo, które oczekiwały na maszynistów na torze 111 stacji Kielce Herbskie, pomiędzy  ET41-144, a ET41-182, stała lokomotywa ET41-197.  


To jedna z najmłodszych lokomotyw serii ET41, wyprodukowana przez zakłady HCP w 1983 roku (numer fabryczny: 203E-197). W trakcie ostatniej naprawy głównej, która została przeprowadzona przez PKP CARGOTABOR - ZNT Ostrów Wlkp. lokomotywa została pozbawiona oryginalnych, metalowych oznaczeń fabrycznych (PKP, ET41-197-A i ET41-197-B). Obecnie, główne oznaczenie lokomotywy (europejski numer pojazdu - EVN) jest namalowane białą farbą na pudle pojazdu: 91 51 3 160 287-1 (PL-PKPC A) + 91 51 3 160 288-9 (PL-PKPC B).  Naprawa główna, połączona z modernizacją lokomotywy (P5/1+M) została zakończona 28 kwietnia 2017 r.1

W trakcie naprawy głównej pudło lokomotywy straciło swój zielony kolor. Lokomotywa została pomalowana według schematu 1095 (niebieskie+jasnozielony pas), lakierami firmy Pronet Color (PC3-E-Ak-P). Informacja o malowaniu oraz ostatniej naprawie głównej została naniesiona na pudle lokomotywy.

W ramach modernizacji pojazdu zamontowano klimatyzację kabin maszynisty, nowe ergonomiczne pulpity maszynisty, elektrycznie podgrzewane szyby, układy diagnostyki oraz reflektory halogenowe1,2.

W latach 2016-2020 zmodernizowano ponad 1/4 czynnych lokomotyw serii ET41. Lokomotywa ET41-197 została zakwalifikowana do naprawy głównej w 2016 roku, wraz z siedmioma innymi  lokomotywami serii ET41 (ET41-002, ET41-022, ET41-027, ET41-037, ET41-058, ET41-089, ET41-117)2.

Decyzja o podjęciu tak szerokiego zakresu napraw i modernizacji (P5+M) lokomotyw serii ET41 zapadała rok wcześniej w centrali PKP Cargo. Głównym powodem tamtej decyzji był stan techniczny lokomotyw serii ET41, wymagający szerokiego zakresu napraw, a wynikający z ponad 30-letniego okresu eksploatacji pojazdów. Wiele elementów lokomotyw serii ET41 nadawało się tylko do wymiany (np.  okablowania szaf wysokiego napięcia). Modernizacje elektrowozów rozpoczęły się w 2016 roku, a ich zakres był podobny do modernizacji lokomotyw serii EU07 (do typu 303Eb, z nową numeracją od 1501), która została wykonana w latach 2011-2013 przez ZNLE Gliwice S.A oraz w PKP CargoTabor Ostrów Wlkp2.

Pierwszym przydziałem lokomotyw ET41-197 była parowozownia (MD) Ostrów Wielkopolski, w której rozpoczęła służbę 17 czerwca 1983 r. Obecny przydział lokomotywy, od 12 lipca 2017 roku to  PKP Cargo Śląski Zakład Spółki w Tarnowskich Górach1.

________________
1. ET41-197. Dostępny w Internecie w https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php > ET41-197. Dostęp: 10.02.2022.
2. Klub Miłośników Kolei w Ostrowie Wielkopolskim. Dostępny w Internecie w https://www.facebook.com/175026966172086/posts/323835651291216/. Dostęp: 10.02.2022.

| zdjęcia z 23 maja 2020 |

0 komentarze

Zapraszam do komentowania wpisów na blogu

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0