Szukaj na tym blogu

środa, 29 czerwca 2016

ET41-161A + ET41-164A = ET41-161

Na grupie postojowej stacji Sitkówka Nowiny stała lokomotywa ET41-161

To lokomotywa po przejściach, która nie jest oryginalnym produktem HCP. 

Lokomotywa ET41-161 składa się z dwóch części A pochodzących z lokomotyw ET41-161 i ET41-164. Obie lokomotywy uległy pożarom, w wyniku których zniszczone zostały ich człony B. Pożar lokomotywy ET41-164 miał miejsce 11 lipca 1988 roku. Człon B lokomotywy ET41-161 spłonął 1 października 1989 roku na stacji Kędzierzyn Koźle. W wyniku pożarów obie lokomotywy zostały skreślone ze stanu. Jednak ET41-161 miała dużo więcej szczęścia, bo otrzymała człon A z lokomotywy ET41-164, który został przemianowany z ET41-164A na ET41-161B. Ponowne wpisanie na stan lokomotywy ET41-161 nastąpiło w 1989 roku.

Trudno co prawda udowodnić tezę, że dany pojazd jest pechowy, ale wśród lokomotyw są takie za którymi ciągną się różne przypadki. Czy do takich należy ET41-161? Lokomotywa ET41-161 całkiem niedawno musiała na pewien okres pożegnać się z członem z ET41-164. W 2013 roku właśnie w tym członie połamały się pantografy nad kabiną.







/ zdjęcia z 25 maja 2016 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0