Szukaj na tym blogu

piątek, 20 stycznia 2017

Stacja towarowa kamienia wapiennego. Rykoszyn etap III

Po przekroczeniu przejazdu kolejowego w drodze gminnej Rykoszyn Podrabie pojechałem piaszczystą,  polną drogą biegnącą w niewielkiej odległości od południowej krawędzi torowiska LK 61. Po przejechaniu około kilometra dotarłem do wschodniej głowicy stacji kolejowej Rykoszyn.

Stacja kolejowa w Rykoszynie składa się de facto z dwóch oddzielnych części. Wschodnią i środkową część (od wschodniej do zachodniej głowicy stacji) zajmuje torowisko przeznaczone do obsługi pociągów towarowych. Istnienie części towarowej stacji Rykoszyn związane jest obsługą bocznicy kolejowej po której prowadzony jest transport kruszywa z pobliskich kamieniołomów kamienia wapiennego w Miedziance należących do fińskiej firmy Nordkalk.

Obsługę bocznicy kolejowej zapewnia rozbudowany układ torów. Na głównym torowisku stacji, oprócz dwóch torów LK 61, znajduje się 9 torów do obsługi pociągów towarowych. Manewrowanie składami wagonów jest możliwe dzięki torom wyciągowym znajdującym się we wschodniej i zachodniej głowicy rozjazdowej stacji. 

Na wysokości części osobowej stacji znajduje się tor 104 zakończony kozłem oporowym, który dawniej wykorzystywany był do załadunku wagonów. Wzdłuż toru biegnie wysoka kamienna rampa, która zapewne została zbudowana w okresie międzywojennym. W miejscu, gdzie rozpoczyna swój bieg tor bocznicy do kamieniołomów znajdują się dwa tory 110,108 prowadzące do kamiennej rampy. Rampa zapewne też powstała w okresie międzywojennym i również nie jest  wykorzystywana do załadunku wagonów.

Poniższe zdjęcia zostały wykonane od południowej strony torowiska stacji. Wzdłuż torów biegnie droga o nawierzchni piaszczystej, gruntowej, a miejscami kamienistej. Jak widać na załączonych zdjęciach torowisko nie jest zatłoczone. To wynik organizacji przewozów o którym napiszę w jednym z kolejnych odcinków opowieści o stacji kolejowej Rykoszyn.











/ zdjęcia z 19 sierpnia 2016 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0