Szukaj na tym blogu

sobota, 25 lutego 2017

Czy lokomotywa ET41-200 to oryginalna ET41-154? Na grupie postojowej Sitkówka Nowiny

Kolejne lokomotywy przybywają do Kolejowych Kielc. Po raz pierwszy na łamach bloga możemy zobaczyć dwa łamańce: ET41-154 i ET42-020. Lokomotywy stały na grupie postojowej stacji Sitkówka Nowiny w oczekiwaniu na zmianę załogi.

ET41-154 z lokomotywy wyprodukowanej przez HCP w 1981 roku posiada tylko ... nazwę. Oba człony lokomotywy pochodzą z innych lokomotyw ET41. Obecny człon ET41-154A to człon ET41-112A. Jako ciekawostkę można podać, że ET41-112 to pierwszy ryflak wyprodukowany przez HCP. Lokomotywa ET41-112 (człon B) została zezłomowana 30 sierpnia 1999 roku. Oryginalny człon ET41-154A trafił do lokomotywy ET41-200 jako człon ET41-200A. Zamiana tych członów miała miejsce w 1994 lub według innych źródeł w 1997 roku.

Według niektórych źródeł człon ET41-154B to obecnie człon ET41-200B. Zamian miała miejsce w 1986 roku. W tym roku ET41-200 uległa wypadkowi w wyniku którego zdecydowano o kasacji członu ET41-200A. Jeżeli jest to prawda, to obecna lokomotywa ET42-200 składa się z dwóch oryginalnych członów ET41-154? Z jakiej lokomotywy pochodzi obecny człon ET41-154B tego nie udało mi się ustalić. Zagadka, która czeka na rozwiązanie.




____________________
Znajdziesz też w magazynie TOROWY 12/2020
/ zdjęcia z 20 sierpnia 2016 roku /

Kolejowe Znaki

Obserwatorzy

 
Posts RSSComments RSSBack to top
© 2013 - Kolejowe Kielce ∙ Designed by BlogThietKe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0